Sportlov!

Äntligen!
I morgon börjar sportlovet på riktigt :)
Åh, det kommer bli så skönt! Då ska jag vara barnvakt hela dagen till Isak, Ville och Hugo. De två sistnämnda är tvillingar på 6 månader och Isak är 2,5 år. Så sött!! Ska vara hos de onsdag till fredag också. Det blir en hel del barnvaktande det här lovet. Var hos Hedvig igår också, hon är för gullig. Sist jag var där och vi satt och åt tappade hon ner sin tallrik på golvet, och när jag torkade upp all mat tittade hon på mig och sa "Amanda, nu var jag dum. Men du är duktig." Inget man förväntar sig av en 2-åring. Och sen sa hon "Du är Lenas dotter, och jag är pappas dotter".Vet de vad dotter betyder? Igår var hon trött för hon hade varit på kalas, så hon somnade ganska fort. Jag satt och tittade på Melodifestivalen och Love actually. Jag älskar den filmen!
Vad mer ska jag göra på lovet då?
I morgon kväll ska jag på hockey med Rebecca. Känns som att det är på tiden att gå på någon match nu. Det är sista chansen och jag har inte orkar gå på någon match än. Vad lat jag är!
På tisdag ska jag och Roschi till Romme, jag har väntat på att åka snowboard i riktig snö, i stället för den konstgjorda i Väsjöbacken. Vi ska gå upp jättetidigt för vi ska vara i Sollentuna Centrum klockan 06.45 för då går bussen. Jag kommer vilja sova hela vägen, men det kommer jag säkert inte lyckas med. Brukar vara så.
Och på onsdag kommer Frida och Hanna från Köping :D Jag har alltid kul när de är här! De åker hem på fredag för på lördag morgon ska jag åka till Gran Canaria med pappa och Emil! :D Det ska bli så härligt med sol och värme :D Jag ska tänka på mina kompisar som sitter i skolan då.
På tal om skolan, jag blev sjuk i onsdags. Fick feber och blev förkyld. Så på kvällen tittade mamma och jag på The Break-up. Jag kanske är lite efter, men jag hade faktiskt inte sett den förut.Sedan jag var hemma i torsdags och tittade på Pirates of the Caribbean - död mans kista - och nej! Jag hade inte sett den heller. På fredagen var febern borta men jag var fortfarande jätteförkyld. Men jag var ju tvungen att hämta böcker som jag kunde ta med till Gran Canaria så jag inte missade så mycket. Så jag åkte till skolan och gick på italienskan. Annars skulle Camilla behövt gå själv, för Sanna var inte i skolan då, Tiziano var sjuk och Annika var borta, vart vet jag inte. Vi gjorde inte så mycket. Jag och Camilla satt och lyssnade på musik. Sen åkte jag hem och satte mig vid datan och höll Camilla sällskap på MSN. Sanna var också online. Hon frågade om jag ville äta ute med henne, men jag var ju sjuk. Då gick det upp för mig hur tråkigt det var att vara sjuk i början av lovet. I stället åkte jag hem till pappa och kollade på Let´s Dance.
Idag har jag varit på Aftonbladet. Jag har typ ett halvt jobb där. Det tar ungefär en kvart att göra, sedan brukar jag sitta inne på playahead. Men de har jättegod varm choklad där. Sedan åkte jag till pappa och åt lite Ballerina-muffins och tittade på tv. När jag inte hade något att göra fick jag för mig att locka håret. Det blev ganska fint :) det var lite svårt bara att locka där bak. Men jag tror att det blev bra där också. Sen åkte jag till mamma.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback