Veckan som gått

Alltså låtsas som att det är ett inlägg per dag så känns det inte lika långt :P

Tisdag: Gjorde inte så myckjet spännande. Övningskörde, sedan träffade jag Sanna så åkte vi till dansen. Sedan åkte vi till Kista för mat. Det var gott.

Onsdag: Hade ju redovisning om buddhismen. Det gick ganska bra och jag tycker att jag och Camilla sa bra grejer. Men vi fick bara g+. Jag tycker vi var värda mer än så. Sedan var det naturkunskap med Ellen och sedan trodde jag att jag hade svenska, men det hade jag inte så jag slutade. Då åkte jag till Sollentuna med Sanna och hämtade ut mina biljetter till Ajk-Djurgården. Börjar närma sig nu. Jag köpte också ett bröd med vitlök och mozzarella. Det var ganska gott, fast det skulle nog vara varmt. Sedan åkte jag hem för lunch innan jag åkte till Silverdal. Åkte först förbi mammas jobb en stund. Sedan gick jag till SIlverbäcken där jag skulle träffa Linda. Jag kom dit först så jag gick in på Ville och Hugos avdelning. Det var ett tag sen jag träffade dem så det tog ett tag innan de fattade vad jag gjorde där. På kvällen åkte jag hem till pappa och tittade på Örebro-Djurgården. Den slutade 1-1 och vem gjorde Djurgårdens mål? Jo, SEBASTIAN RAJALAKSO! Gör han mål på måndag mot GAIS är han typ lika bra som Geert den Ouden. Alltså gjort mål varje match, sina sex första matcher i Allsvenskan. Så kom igen Sebbe! Efter matchen såg vi slutet på Morgonsoffan och typ halva Sverige pussas och kramas.

Torsdag: Träffade Sofia på förmiddagen för att låna en svartvitrandig klänning som jag skulle ha på skivan. Var ju tur att den passade eftersom jag inte hade någon back up. Det enda som hände i skolan var att jag skulle lyssna på en massa tal. Det gjorde mig mer nervös för mitt eget tal som jag inte skrivit än. Så när jag kom hem sen skrev jag klart nästan hela talet. Det handlar om Rami Shaaban och att han fått kämpa sig genom karriären. Haha, jag kunde ju inte låta bli att skriva om att han nu spelar i Hammarby, men att det inte gått så bra. Fem insläppta mål på tre matcher. Varav två var mot Gais och tre mot Sundsvall. Sedan åkte jag och träffade Sofie i Sollentuna och vi åkte till Stinsen innan konfan och köpte handbojor som jag skulle ha på kvällen. Sedan åkte jag hem till Astrid och Axel för att vara barnvakt. Efter det åkte jag stan och träffade Eva-Lotta, Martin, Simon och Kevin på Citykrogen där vi satt en stund innan vi åkte till Mariatorget där skivan skulle vara. Alex kom också på tunnelbanan vid Slussen. Hans klädsel var klockren till temat kriminellt - rattfyllo. Han kom med felknäppt skjorta, partyhatt och en ratt. Hahaha! Men skivan var nice. Det kom in massa riktiga poliser och eftersom både Kevin och Eva-Lotta var utklädda till poliser tog Kevin tag i mina handbojor (den ena delen satt fast på min arm och jag var tjuv om ni inte fattat det) och skulle visa poliserna vad duktig han var. Sedan försökte jag och Eva-Lotta få med Alex och Martin till dansgolvet så jag drog i Alex ratt. "Om du tar på min ratt får jag ta på dina" hahaha. När vi skulle hem sedan var det jättekallt så jag och Alex delade jacka. Vet inte hur vi satt/låg på bussen men på något sätt lyckades vi tappa ena halvan av mina handbojor, som Kevin och Martin dragit sönder. När vi sedan gick  av bussen var det sjukt läskigt, jag och Alex satt fortfarande ihop och gick av. Det var inte så att vi var sega. Men när vi kommit av bussen var Simon, Kevin och Martin borta. Haha, vi httade de sen i alla fall. 

Fredag: Gick upp ganska tidigt för att skriva klart talet. Hade vörsta panik för det där för jag var så nervös. Sprang till och med hem till Roschi i pyjamas. Haha. Hade talet första lektionen och det gick ganska bra. I alla fall med tanke på hur nervös jag var. Jag var i alla fall den som var närmast fem minuter som man skulle. Sedan var det naturkunskap. Börjar bli lite trött på att prata om blodet nu. Så äckligt, som Sid i Ice Age skulle säga. Sedan var det religion och vi tittade på en till scen från Matrix och jag förstår fortfarande inte filmen. I alla fall inte mer än det alla andra kommit fram till. Efter religionen åkte jag hem och skrev mitt pm för talet jag hållt och sedan fixade jag mig lite för middagen hos Martin som fyllt 20. Mötte upp Alex, Christopher, Simon, Monica, Eva-Lotta och Cathrine i Helenelund och tog bussen till Martin där också Kevin var. Han var bartender så det var nice. Sedan kom också Erik, Isabelle, Harald, Carl och en tjej som jag inte kommer i håg namnet på. Vi käkade god mat och sedan spelade vi förkröksspelen som han fått av mig och Alex i present. Vi spelade "Hur fan visste du det?" Och ingen av de visste att det var Olinda som sjöng Playboy Bunny. Är det onormlat att kunna det? Sedan spelade vi "Sanning eller konsekvens - den elaka versionen". Det var rätt kul. Jag utsattes inte för så värst mycket. Det roligaste jag fick göra var att måla läppstift på Christopher - med förbundna ögon. Han blev jättefin och vi tog en bra bild. Men den tog han bort för han inte ville att hans flickvän skulle se. Taskigt tycker jag. Träffade i alla fall hela munnen sen målade jag visst lite över också. Sedan när typ hälften dragit satt Monica, Simon och Christopher och körde typ bara sanningskorten då ville Alex typ sova. Och han somnade jättefort och det gör man ju inte ostraffat. Alla killar ville att vi skulle skriva AIK i pannan på honom, men jag och Monica tyckte det var för taskigt så i stället ville hon skriva Penis men hon hann bara PE innan han vaknade. Sedan åkte vi typ hem. Men det var en kul kväll och det kändes skönt att bo nära för en gångs skull. 

Lördag: Nu ska jag typ duscha. Sedan ska jag åka in till stan och träffa pappa. Kanske övningsköra lite. Sedan kommer Bella med tåget från Köping. I kväll blir det Raw Late Night Show med Björn Gustafsson. Nice!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback