En riktig arbetsdag

Idag hade jag min forsta riktiga arbetsdag och jag borjar undra vad jag gett mig in pa. Kom upp klockan 7 och drog upp persiennerna och baddade sangarna i barnens rum. Sedan gjorde jag och Emma varmkorv till henne och Reed. Till frukost. Under tiden akte Jim och Amy till jobbet och Molly borjade gnalla sa medans Emma och Reed at sin varmkorv gick jag och la Molly for en nap. Var jatteradd under tiden for vad Emma och Reed gjorde och sag framfor mig att hela koket var nerdrankt i ketchup. Men nar Molly somnat och jag gick for att titta efter lag de i Jim och Amys sang och tittade pa film. Sweet! Efter ett tag kom Grammy for att skjutsa Reed till skolan. Emma ville folja med sa jag fick lite ensam tid. Molly sov ju i tva timmar vilket var skont. Sa jag hann tvatta mina klader och plocka undan efter frukosten. Sedan gick jag och la mig bredvid Molly tills hon vaknade. Sedan var hon ratt glad. Hon drack en massa mjolk men at bara lite mat. Vid lunch precis innan Reed kom hem med Judy somnade Molly igen. Judy var kvar och fixade lunch till Reedy. Tur var det f;r en halvtimme efter att Molly somnat vaknade hon eftersom hon lyckats vrida in sig i tacket och var helt forskrackt sa fick ta upp henne och hon var vaken ett tag men var hur grinig som helst. Under tiden gick Reed och la sig och nar han vaknade holl jag pa att forsoka fa Molly att somna igen. Jag horde att Reed grat utanfor Mollys dorr och jag tror han trodde det var Amy for nar jag gick ut sprang han in i sitt rum och smallde igen dorren. Ibland kom han ut och ville ha hjalp att snyta sig eller ta av en troja men om jag narmade mig utan tillatelse skrek han. Jim sager att han alltid ar sa men det var ju sjukt laskigt. Som tur var vaknade inte Molly av det utan hon vaknade efter att Reed lugnat ner sig och atit lunch. hon vaknade precis nar vi skulle ga ut till parken dar Emmas skolbuss stannar. Fran det och en och en halv timme framat var Molly jattegnallig och kunde borja grata helt plotsligt. Men hon var inte torstig och hon var inte hungrig. Utan hon var fortfarande trott sa hon fick sova lite till.

Nar jag kom ner i koket igen efter att Molly antligen somnat hade jag tankt fixa lunch till Emma och Reed men da hade de och Sophie varit och tagit glass. Men de fick i alla fall i sig lite pasta med pesto. Sedan kom Amy hem och min arbetsdag var slut. Trodde verkligen inte att det skulle vara sa har jobbigt. Tva av barnen bara skriker, verkligen det hogsta de kan, nar de ar trotta. det blir i alla fall lattare i morgon for da ar Amy hemma!

Computer guy var har idag igen. Han lyckades fixa mitt internet. Men brandvaggen de installerat sparrar alla svenska hemsidor. Han hann bara fixa sa att jag kan ga in pa nagra eftersom han bara kan gora en i taget. Sa jag kan komma in pa Aftonbladet, bilddagboken och min egen blogg. Men jag kan inte skriva i den utan bara lasa. Ska i alla fall mejla honom alla sidor jag vill kunna komma in pa!

Kommentarer
Postat av: Johan

Hejsan!

Det är upp och ner med småbarn.....Ena dan jättekul och bra för att sedan vara katastrof..Kämpa på Amanda! Du är jätteduktig!!

Här hemma regnar det konstant.Oscar började nya plugget igår, verkar bra.Han fixade håret i typ 25 minuter i morse....(det finns en snygg tjej som heter Moa i klassen) Kram J

2008-08-21 @ 09:29:12
Postat av: Mamma

Ja... tufft. men du har mkt hjälp, och Amy är bara borta tre dgr. Tänk på de som är själv med barnen fem dgr! Skillnad när du får rutin och barnen känner dig mer o du dem...

Kram mamma

2008-08-21 @ 20:45:47
Postat av: Josefine Jönsson

kan inte mer än hålla med din mamma. Kommer ihåg hur mina barn kunde skrika, slåss och vägra sova i början bara för att de testade mig. Tror mig att det kommer bli bättre. Låter iaf som du har det bra där borta! kram


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback