Galen dag

Dagen började lugnt. Förutom att Molly ville bli buren hela tiden. På förmiddagen åkte vi till biblioteket och lämnade tillbaka filmen jag lånade och hyrde en film som Reed kunde se och en bok till mig. Reed valde boken, haha. Men den är rätt bra. Handlar om en tjej vars mamma precis dött. Har inte kommit längre än så.

När vi kom hem gjorde jag och Reed asgoda pannkakor som vi åt med sylt och grädde. Sedan tittade vi på filmen och dansade lite till massa barnsånger innan vi gick ut till parken. Reed hade inte velat sova och han vägrade ta med vagnen till parken. När vi gick därifrån var han så sjukt trött och ville bli buren. Men det gick ju inte eftersom jag hade Molly på magen. Det resulterade i att vägen hem tog dubbelt så lång tid och det var sol och varmaste dagen säkert sedan jag kom. När vi väl var hemma somnade Reed direkt och öven Molly efter ett tag så jag kunde börja läsa min bok innan Emma skulle komma hem med skolbussen.

Jag gick ut till skolbussen som vanligt och den kom och alla barnen klev av - utom Emma! Fick panik och busschauffören frågade alla på bussen om de sett någon Emma och hon ropade ut i någon grej till de andra bussarna och frågade om hon var på fel buss men hon fanns ingenstans. Så jag sprang över till Dayton och frågade om hon sett Emma och det hade hon, men inte hennes syster. Det visade sig att Dayton sett Emma på bussen TILL skolan. Sprang tillbaka till bussen och fick reda på att de hittat henne i skolan. Hon hade missat bussen och skulle få skjuts hem av en lärare. Men det var sjukt läskigt!

När hon väl kom hem la hon sig och tittade på TV och Molly och Reed fortsatte sova så jag kunde ta det lugnt!

Ikväll ska jag på fotboll med Fishers och Magdalena. Vet inte om det är soccer eller football men det ska bli kul i alla fall!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback