Gårdagen

Skrev värsta långa inlägget där jag berättade om gårdagen men det försvann! Surt!

Jag skrev i alla fall att det började som bästa dagen hittills! Jag var ensam med Reed och Molly hela dagen och på förmiddagen var de jättesnälla och lugna. När Molly sov fick Reed lyssna på I like to move it, move it (han älskar Madagaskar!) och Bananer i pyjamas på svenska. Han blev så glad och bara dansade! Han älskar att dansa! Vid lunch tog vi med oss lite kex, melon och päron och gick till Dizzy park som är Reeds favorit park. Vi träffade Liza och Nicky där. Förutom att Reed trampade på Molly och att molly blev sjukt trött på slutet men vägrade att sova var det en lyckad utflykt.

Lyckades i alla fall få Molly att sova när vi kom hem och jag och Reed gjorde såsen till middagen. Han kommer bli grym på att laga mat när han blir äldre för han älskar det också. När Molly vaknade var hon inte på sitt bästa humör. Så fort man satte ner henne på golvet, i barnstolen eller i gåstolen (heter det så? :S) så började hon gråta. Hon ville bli buren hela tiden. Vilket i och för sig är positivt med tanke på att det faktiskt var mig hon ville bli buren av. Så jag hade henne för det mesta i den svenska bärselen från Babybjörn. Efter ett tag gick hon i alla fall med på att sitta på golvet och leka med mig och Reed. Men Reed var så sjukt trött, men han ville inte sova middag. I stället satte han sig på Molly och satte sitt lilla täcke över hennes ansikte. När jag sa åt honom att det var farligt skämdes han och sprang i väg och satte sig i ett hörn och sjöng för sig själv. Sedan kom han tillbaka och gav mig en kram. Men eftersom han var så trött föreslog jag att vi skulle titta på film så vi gick upp och tittade på Cars. Reed somnade efter 10 minuter. Sedan kom Amy hem och jag slutade för dagen.

Åkte till banken och hämtade ut min lön och sedan började jag med middagen. Under tiden jag hade varit på banken hade Keri och Andrew kommit och Andrew, Emma och Reed hade sprutat vatten på varandra så när jag kom hem igen satte Amy Emma och Reed i diskhon för ett bad. Det skulle hon inte ha gjort. Medans hon gick upp och fick Molly att sova vägrade Emma att stänga av kranen så jag gjorde det och hon satte på den igen och så höll vi på så tills vattnet nästan var upp till kanten. Då ställde sig Reed upp och plötsligt fanns det ju massa plats kvar i Reeds del av diskhon så Emma fortsatte att hälla vatten. Hon vägrade att lyssna så när Reed satte sig svämmade det över. Så det var vatten i lådor och skåp och över hela golvet. Och här gäller "Let the kids make a mess cause that is how they learn. And then we clean up after them." Så det var bara att torka upp allting. Men eftersom jag precis höll på att skära kyckling var jag tvungen att gå och tvätta händerna så jag sa åt de att inte röra kycklingen eftersom de kan bli jättesjuka. Men självklart hade Reed petat på den och torkat av sig på kläderna när jag kom tillbaka.

Lyckades i alla fall få ut båda två ur diskhon och när de gick upp till Amy förstod jag att hon hört när jag sa till dem så jag hörde henne säga att "That's mean to Amanda". Efter ett tag kom Emma ner och bad om ursäkt och gav mig en kram och lovade att hon ska lyssna på mig i fortsättningen.

Maten blev i alla fall riktigt lyckad och de tyckte jättemycket om den och frågade vart receptet kom ifrån. Så jag berättade att jag och Ellen hittat det ;)

Efter maten kom Min LCC Katrin för att gå igenom regler med mera med mig, Jim och Amy. Det gick ganska snabbt sedan satt vi och pratade om lite annat. Hon berättade om några konstiga familjer hon haft och att hon ska försöka göra så roliga saker som möjligt på våra möten eftersom hon bara hade tråkiga möten när hon själv var au pair. Vi ska ha två möten i månaden. Ett obligatoriskt och ett valfritt. Så nästa helg ska vi på en festival i Denver och sista helgen i september ska vi på hike. Sedan ska vi på någon pumpafest med alla värdfamiljer i oktober! Amy och Jim berättade också om en au pair från Panama som de hade haft i tre dagar. Hon hade kommit hit i juli och då är det sjuuuukt varmt här. Hon tyckte det var kallt! Eftersom hon inte hade något aning om hur man tog hand om bebisar (hon nattade Reed till exempel genom att sätta honom ensam i en gungstol och gunga honom när han var fem månader) kunde de inte ha kvar henne och hon hittade en familj i Connecticut. Hon lär ha frusit ihjäl där!

Det känns i alla fall bra att ha Katrin som LCC eftersom hon tycker om sitt jobb. Hon har tre grupper eftersom två andra LCCs har slutat, men hon får inte så mycket betalt. Hon sa att hon gör det inte för pengarna utan för att hon tycker det är kul :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback