Hejdå Sverige och hej USA!

Nu har jag sagt hejdå till alla utom familjen. Eller jag sa hejdå till Oscar idag för han skulle till Gotland med sin mamma. Även om jag fortfarande inte fattat att jag kommer vara borta så här länge så vet jag det nog innerst inne. Stod i Rotebro med Sanna, Rebecca och Emelie och skulle säga hejdå. Vi stod och skrattade som om allt var som vanligt. Jag tyckte det var konstigt att jag inte började gråta för jag kommer sakna de så mycket. Men ändå, fast jag inte förstått, så var det svårt att lämna de och gå och sätta mig i bilen. Lyckades till slut efter att jag sagt åt dem att åka i väg. Sedan åkte jag hem. Då var jag nära på att börja gråta. Det är väl det närmsta jag kommit det hittills.

Sa ju hejdå till resten av släkten idag också. Min farmor försökte ge mig lite goda råd. Förstod att hon ville att jag skulle ta det lugnt och så. Sedan sa hon något om karlar. Vet inte vad men jag sa i alla fall att hittar jag någon så får han följa med mig till Sverige och så sa jag att vi ses när jag kommer hem. Då sa hon "Då ska vi..." sedan förstod jag inte mer. Men det kändes i alla fall skönt att hon verkade fatta att jag skulle åka bort.

Jag och mamma har lyckats packa klart allting nu också. Handbagaget väger 1 kg för mycket men jag hoppas att de inte märker det annars får jag väl betala extra eller något. Av de stora väskorna väger den ena 23 kg exakt vilket är maximum och den andra väger 18 kg. Känns bra, då har jag 5 kg att shoppa för in the big apple!

Kommentarer
Postat av: Alexandra

Ha det så roligt där borta tills jag kommer! Förmodligen kommer jag snabbare än jag anar :)

2008-08-04 @ 15:04:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback