New York, New York!

New York...New York
I want to wake up, in a city that never sleeps
And find I'm A number one, top of the list
King of the hill, A number one....

Jag är på riktigt kär i New York! Det finns ju allt man behöver! Vart vi än var kändes det som att man var i himlen! Skoäffären, Victoria's secrets, M&M store, Starbucks... överallt!! Vi började dagen i cafeterian med att prata lite om kommunikation med värdfamiljen. Hur man ska prata med barnen och värdföräldrarna på ett bra sätt och något känns fel. Sedan gick vi till klassrummen och pratade lite om hur vi ska vara bra förebilder för barnen och om stereotyper. Vi fick berätta alla fördomar vi hade om amerikaner. Det blev en del! Till exempel att de är patrioter, ska vara bäst på allt, dåliga på geografi och massa annat. Sedan fick vi hämta lunchlådor till Manhattan!

Där fick vi se det mesta. Vi började att åka längs 3rd avenue och sedan till 5th och åkte en bit längs den. Vi såg Apple store som har öppet 24 timmar/dygn och alla affärer som vi verkligen ville besöka. Sedan åkte vi vidare till Rockafeller Center och Times Square där vi fick se The Naked Cowboy. Vi hann se mycket av New York från bussen. Sedan åkte vi förbi Madison Square Garden och Meat District där Samantha i Sex and the city bodde och där bland andra Olsen-tvillingarna och Sarah Jessica Parker bor nu. Sedan fick vi ta Staten Island ferry ut till Staten Island och tillbaka och då fick vi se Frihetsgudinnan som var mycket mindre än vi förväntat oss. Sedan åkte vi tillbaka till 5th och blev avsläppta vid Empire State Building. Sedan blev det ungefär 2,5 timmar shopping. Mer tid en så fick vi inte vilket var väldigt synd. det enda jag hann köpa var en BH från Victoria's secrets, en I <3 NY t-shirt, massa vykort och en nyckelring. Och så kaffe på Starbucks och Kinamat så klart. Sedan åkte vi tillbaka och redan innan hade vi bestämt att det blir MINST två besök till i den här staden innan au pair-året är slut!

I morgon åker jag ju till Denver! Ska bli spännande. Jag har inte hunnit bli nervös en men jag antar att jag kommer vara det senare. När jag kommit dit och har lite tid för mig själv ska jag ladda upp bilderna från Manhattan. Helt underbart!!

Kommentarer
Postat av: Sofie

Wow! låter häftigt! :D

Kommer gärna och hälsar på! ;D

2008-08-08 @ 04:55:07
Postat av: Mamma

Ha en bra rasa till Denver! Det går jättebra!

Här i Stockholm regnar det - varje dag sen du åkte.

Kram mamma

2008-08-08 @ 08:47:31
Postat av: Ellen

Säg till nästa gång det blir new york för din dek, så hänkar ja på ;)

Postat av: Johan

Låter härligt!!!!!

Hoppas resan till Denver går bra..



Hälsa The Majåckos!

2008-08-08 @ 11:59:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback