Ny bok!

Igår när jag var och shoppade hittade jag en liten bok som jag köpte till mig själv. "The Q guide to Sex and the City - stuff you didn't even know you wanted to know... about Carrie, Samantha, Miranda, and Charlotte - and Cosmos". Har läst förord och om första säsongen. Så nu när jag vet en massa nytt var jag ju bara tvungen att kolla hela serien igen. En sak som jag fick reda på är att serien är verklighetsbaserad. Det hade jag ingen aning om! Men det var tydligen en Candace Bushnell som hade en spalt som hette Sex and the City i en tidning i New York och att de flesta karaktärerna i filmen finns på riktigt. Charlotte är en engelsk journalist, Samantha är 40 någonting filmproducent som valt att "Screw it and have sex like a man", Miranda är en 32-årig kabelchefsperson och Carrie är en 34-årig "some kind of journalist". Stanford är också en riktig person.

Blev ju inte lite sugen att titta på serien igen! Men men, idag var jag och Johanna och åt lunch i Chinatown. Sedan var metron elak och stängde dörrarna mitt framför näsan på oss. Det var inte så att vi kom springandes utan vi stod och väntade på att det skulle bli våran tur att entra, men så stänger de bara dörrarna. Jag fick springa till Holdens skola sedan eftersom jag var sen. Men det var inget större problem.

Jobbade ju ikväll så jag får lite extra pengar. Men det var riktigt lätt. Vad jag än sa så sa Holden "All right!" Det sötaste han sa idag var när jag berättat att Lucys blöja "läckt". Då slog han handen i pannan och sa "Oh man!" Men i alla fall, när båda barnen sov tittade jag på Extreme Makeover: Home edition och typ 4 avsnitt av Jon and Kate plus 8. För er som inte hört talas om det så är det en familj som först fick tvillingar och sedan sexlingar. Jättesöta barn!

Kommentarer
Postat av: mamma

Hi hi , han e så söt, Holden! ja, jag har ju inte följt Sex and the city precis... har noll kol. Men däremot extreme homemakeover vet du att jag gillar. Gah!!! 8 barn... pust. vad lätt det genast känns för dig, va?

2008-12-11 @ 19:16:53
Postat av: Paps

Sex and thje city gillar jag...eller gjorde. Har alltid tyckt att Miranda är lite av Lotta sandin...men det kanske bara har med hårfärgen att göra.

Lingan har ingen motsvarighet i serien i alla fall.

2008-12-11 @ 22:23:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback