Finally Fredag!

Den här veckan har gått väldigt fort. Vi var lediga i onsdags igen så då passade jag och Camilla på att jobba med vårat projekt lite så nu har vi börjat redigera och är snart klara med tidningen. Det känns typ så! Så jävla skönt! Medans jag satt och skrev in våran otroligt bra saga "Flower Power" på datan skulle Camilla ta lite bilder till våran bilddagbok. (projektitaliano.bilddagboken.se) Det var bland det roligaste jag varit med om. Hon ställde sig framme vid tavlan och satte på självutlösaren på kameran och ställde sig och posade framför den. Det såg sjukt kul ut!

Efter detta skulle jag vara barnvakt så jag åkte till Silverdal, men eftersom det var ett par timmar kvar tills jag skulle träffa dem tog jag en sväng förbi mammas jobb innan. Sedan gick jag till Silverbäcken där jag bestämt träff med familjen. Träffade Linda och Ville i lekparken utanför. Först satt Ville bara och tittade på mig i sin vagn eftersom det var ett tag sedan jag var där men sedan blev han jätteglad och ville att jag skulle bära upp honom ur vagnen och då började han pussa på mig och kramas hur mycket som helst. Min lille sötnos. Sedan gick Linda och hämtade Isak och jag och Ville var kvar i lekparken. När Linda och Isak kommit tillbaka gick vi hem till dem där Thomas och Hugo väntade. Ville fortsatte att vara på sitt kelhumör hela kvällen och fortsatte borra in sitt huvud i min mage och pussas och kramas. Sedan åkte jag hem och gjorde inte så mycket mer den kvällen.

Sedan blev det torsdag och Alla hjärtans dag. Åkte med Mia till skolan och hon hade kommit fram till att Alla hjärtans dag var bara en dag då de som är ensamma skulle förstå hur ensamma de var. Det stämmer säkert på sätt och vis. Men hur som helst, efter lunchen gick jag och tittade på Domedagen i aulan med Mia med flera. Det var askul att se hur de tolkat vårat drama. Inte riktigt som vi tänkt oss men det var bra i alla fall. Efter skolan åkte jag direkt till Kummelby för konfaträff. Kändes jättekonstigt att komma dit och att de faktiskt pratade med varandra. Tänk vad ett läger kan göra liksom. När konfan var slut var Sofie och jag tvungna att vänta på bussen jättelänge så hon, jag, William och Alexander gick till Kummelby pizzeria vilket vi inte kommer göra om. Man fick vänta på pizzan i typ en halvtimme. När pizzan kommit och vi ätit upp nästan hela kom Anders och hämtade oss.

När jag kom hem var jag tvungen att äta lite pasta med lax och sedan fick jag en Alla hjärtans dag-present av mamma. Det var några hårspännen och ett armband :) Sedan följde jag med och spelade innebandy med mamma, Johan, Uffe, Cissi, Janis och Malena så nu har jag ont i hela kroppen. Men det var sjukt kul så det kommer jag göra fler gånger!

Idag har jag inte hunnit med så mycket än. Hade grafisk design i morse och nu har jag hål till kl 13.50. Tills dess ska jag försöka skriva klart mitt psykologiarbete och springa och lämna Oscars nycklar som jag lånat eftersom jag glömde mina egna i morse. Ikväll blir det antagligen krogen med några vänner och i morgon ska jag lämna huset klockan elva och ta mig hela vägen till Södertälje fotbollsarena för att se Djurgården - FC Köpenhamn. Det ska bli nice. Årets första fotbollsmatch för mig!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback