Underbara ledighet

Det är söndag och jag behöver inte gå till skolan i morgon. Känns hur skönt som helst! Just nu är jag faktiskt rätt pigg. Har hunnit med en hel del idag så det skulle vara mer logiskt om jag var trött. Dagen började redan klockan 10.30 (!). Somnade ju inte förrän klockan 5 i morse så kommer mamma in och väcker mig 5,5 timmar senare. Hon tyckte inte att jag skulle vända på dygnet eftersom det är skola i morgon, sa hon. Men jag har ju sportlov! Tack för det! Eftersom jag inte orkar dra för gardinerna i mitt rum var det för ljust för att somna om. Så vid 11 ungefär pallrar jag mig upp och tar ett glas oboy. Sedan ska jag tydligen följa med och titta på Sollentuna United - Norrtälje (?). En träningsmatch! Orkade inte gå med mamma och Johan så jag tog bussen och missade halva första. Matchen slutade 1-1 och var inte så jätterolig. Kände bara igen en spelare. Sedan gick vi hem och det var iskallt.


Väl hemma gjorde jag inte så mycket. Men sedan var det innebandy. Det var kul, fastän jag, mamma och Johan förlorade alla matcher. Kände av lite att min reaktionsförmåga inte var den bästa tack vare kvällen innan men jag gjorde två mål och är stolt över min insats. Sedan blev det hem och titta på En annan del av Köping och This is England. Men den har jag redan sett så jag orkade bara titta på halva. Snart ska jag sova och i morgon ska jag inte till skolan! Woho :D


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback