Underbara dagar!

Började redan i torsdags. Efter att jag firat med lite champagne att jag äntligen lyckats med körkortet åkte jag hem till Sanna. Ellen och Emelie var där också och vi hade en jättemysig kväll med spel och film. Eller det blev itne så mycket film för vi pratade mest. Men det var i alla fall The Ring vi tittade på och efter det var det ju ingen som vågade sova hemma själv men som tur var följde Ellen med mig hem! Jag skjutsade henne till jobbet i fredags morse och sedan åkte jag hem till Paula och tittade på Vänner och Scrubs medan hon packade klart. Sedan bar det av till Köping!

Det var ju första gången jag skulle köra så långt men det gick jättebra! Självklart blev det ett stopp på Godisstoppet i Hummelsta! Vi åkte först hem till Paulas kusin och fikade Paulas jordgubbspaj som var jättegod ;) kusinen hade en liten bebis som var två månader och jättesöt! När vi suttit där i typ tre timmar åkte vi till "stan". Vi gick gatan fram och tillbaka och tog bland annat kort på ån där Filip och Fredrik kastade ner en kundvagn. Sedan satte vi oss i bilen igen och åkte runt lite överallt och jag berättade lite om vart jag bott och alla andra ställen jag kände igen. Vi tog kort på allt som vi tyckte var typiskt Köping - Ströbohög, OK, Volvo, Hästens med mera. När klockan blivit 4 åkte vi hem till Henke. Han stod i duschen när vi kom dit men vi satt och pratade med Lotta lite. När Henke var klar åkte vi till Nygård, även kallat "En annan del av Köping" och fotade huset där Linda, Tobbe, Mats och Micke bor. Sedan åkte vi ut på landet och hämtade Markus. Vi åkte runt i hela Köping, käkade pizza/kebab/sallad på Verona (ett måste i Köping som har 24 pizzerior!!) och ut till Malmön där vi stannade ett tag. Henke skulle visa att deras "bratänder" tyckte om pengar men de gillade mina sourcream and onion-chips bättre. Efter det hämtade vi upp Bella och så åkte vi ut till en sjö i skogen som heter Gruvan. Det var jättemysigt där! När det blev kväll släppte jag av Bella och så åkte vi andra ut till Markus och tittade på Ultimate Fight Club som var sjukt äckligt! Sedan skjutsade jag hem Henke och åkte hem till Bella igen där natten skulle spenderas.

På morgonen gick vi upp hyffsat tidigt faktiskt och gick hem till Christoffer som precis har flyttat till en lägenhet med tre kompisar. Satan, vad fint de hade det! På vägen därifrån träffade jag Frida, Hanna och Anna också. De ska ju till Gothia i morgon så lycka till!

Vid 12 var det dags för oss att åka hem. Vi tog en lunchpaus på McDonalds strax innan Västerrås. Sedan var det raka vägen hem. Släppte av Paula och åkte hem till mig och lämnade bilen. Tog bussen hem till Paula igen där vi tog hennes mammas bil till Solna och tittade på Djurgården-Göteborg. Innan matchen såg vi Rickard Sjöberg i Solna centrum och sedan igen på parkeringen. När vi började gå sedan skämde vi ju ut oss totalt!
Paula: Vad var det han hette?
Amanda: Rickard Sjöberg
Paula: Postkodlotteriet!
Jag tittade på Paula och kände igen tröjan på han som gick bredvid. Det var han! Fan vad vi garvade! Han måste tyckt att vi var dumma i huvudet.

Djurgården borde i alla fall ha vunnit matchen men bland annat på grund av att det var Allsvenskans sämste domare så vann Göteborg. Så efter matchen skjutsade jag hem Paula och bilen och tog tunnelbanan hem för att äta. Medans vi lagar mat ringer Sanna och säger att hon och Emelie ville cruisa med mig så när jag ätit klart åkte jag och hämtade dem i Rotebro och sedan hämtade vi Ellen i Häggvik och åkte runt massa. Först till Donken i Akalla och sedan till Väsby, Vallentuna och Täby. Det var jättetrevligt! Jag älskar verkligen att köra bil nu ju!

Kommentarer
Postat av: Paula

Gah älskade våran lilla resa :D bästa semesterna va :P Köping is the shit, ska def åka tillbaka snart ;)

2008-07-13 @ 09:36:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback