Au pair-förberedelser!

Igår var en lite jobbig dag. Började med att ta mig till banken för att betala in pengar till mitt visum till USA. Sedan tog jag bussen hur långt bort som helst.Till Lundakliniken i Spånga närmare bestämt. Skulle nämligen genomgå en läkarundersökning. Det gick bra. Vägde normalt, även om det var ett par kilo mer än jag ville, jag hade bra reflexer, bra syn, bra hjärta och lungor. På höjden hade jag till och med växt en hel centimeter sedan jag senast mätte mig. Så nu är jag 164,5 centimeter! Det ni! Det var lite pinsamt när doktorn skulle kolla mina reflexer för jag fick värsta skrattattacken. Men men det får han ta. När undersökningen var klar fick jag vänta i 25 minuter på bussen till Spånga station för att åka vidare till stan och Strandvägen där EF har sitt kontor. Skulle hämta ett kuvert där med en massa papper. Sedan fick jag äntligen åka hem. På vägen stannade jag i fotoaffären i Sollentuna centrum för att ta visumbilden. Fy fan vad ful den blev och ändå är den bättre än körkortsbilden. Hur bra är då den liksom? Usch!

När jag kom hem tittade jag lite på Rumänien-Frankrike och Holland-Italien. Holland hade så fula strumpor att det skulle kunna vara en anledning till att de inte var värda segern. Annars var de nog det. Jag fyllde också i alla papper som jag hämtat på EF. Det var inte det lättaste men jag tror inte det är så mycket mer som behöver fyllas i.

Snart ska jag åka och hämta bilden till visumet eftersom jag ska åka till amerikanska ambassaden i morgon. Kommer vara sjukt jobbigt för man får inte ha mobil vilket innebär att jag kommer vara helt onåbar i morgon. Men när jag hämtat bilden ska jag gå till min farmor där jag, pappa och min faster ska på någon sommarfika innan jag ska åka in till stan med flickorna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback