Gillingebanan!

I morse var jag tvungen att gå upp tidigt. Igen. Jag skulle stå vid taxistolpen vid Väsby station kl 9.30 för att bli upphämtad av någon som skulle köra mig ut till Gillinge. När vi kom dit fick vi först sitta i något klassrum och prata en massa och det märktes vilka som gjort teoriprovet för det var vi som kunde allt. Sedan fick vi gå till ett ställe där man fick prova på hur det kändes att krocka och att hänga upp och ner i bilen och bara sitta fast med säkerhetsbältet. Det var sjukt läskigt! Sedan skulle vi ut och köra. Jag fick köra med en asschysst tjej som heter Asma. Var jättenervös i början eftersom man skulle köra värsta snabbt och sedan tvärnita men det var fan kul! Speciellt när man körde på "isen" och skulle svänga undan "min Lamborghini" haha! När vi sedan kört klart och fick gå och titta på lite bilar som krockat frågade han massa frågor som jag kunde svar på. Då sa han att jag var en smart tjej!

När vi var klara med allt fick vi skjuts tillbaka till Väsby och jag och Asma åt lite lunch innan vi åkte hem. På bussen hem sedan glömde busschauffören att svänga in på Båtsmansvägen så i stället fick han ta Gustavsbergsleden så jag var tvungen att gå från Vaxmora. Fick sällskap av Agnes annars skulle jag vara jättearg på chauffören.

Väl hemma har jag tittat på Trolltider med Oscar sedan gjorde jag en asgod köttfärssås och sedan har jag varit ute med Oscar, Andrea, Charlotte, Gustav, Sebbe och Anton. Jag börjar bli grym på wey board (Andrea stavar det så men jag vet inte om det är rätt.) Vi bestämde också att jag, Andrea, Charlotte och någon av mina kompisar ska gå på Gröna Lund nästa vecka.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback