Pee pee Longstocking

Tänkte strunta i att skriva om i fredags för jag tittade bara fotboll då. Somnade till Frankrike-Holland till och med. Så nu går jag direkt in på lördag. Jag gick upp klockan 8 (!) för att hinna till Täby i tid. Busskortet hade ju gått ut och jag hade inte haft planer på att köpa ett nytt så jag var tvungen att åka lite tidigare för att hinna köpa ett kort. Alltså, om Gud finns ville han att jag skulle komma försent. SL-center på Fridhemplan öppnade inte förrän kl 10 så jag tänkte att det på centralen kanske öppnade tidigare så jag åkte dit. Först var bussen någon minut försenad och när jag kom till centralen skyndade jag mig ner där SL-centret ska ligga. Men nej de höll på att bygga om så de hade flyttat 100 meter till tunnelbanespärrarna så jag sprang dit. Och det var stängt, för just den här helgen skulle det inte vara öppet på grund av flytten men de hänvisade till Sergels torg så jag fick springa över perrongen till andra sidan tunnelbanan och när jag väl kommer fram har de inte öppnat. De öppnade också klockan 10 och klockan var kvart i så jag fick ställa mig i kön bakom en massa pensionärer som säkert inte ens behövde busskortet utan bara ville köpa det så de hade det nästa gång de skulle åka någonstans. När jag väl köpt kortet missar jag en tunnelbana precis men jag hade kollat så att jag skulle hinna med nästa också. Och den skulle gå 10.13 men kom inte förrän 10.15 vilket skulle bli stressigt när jag kom fram till Östra station. Så när jag var framme där fick jag springa till Roslagsbanan och det stod en inne som skulle åka mot Ormsta om en minut så jag hoppade på den utan att ha någon aning om det var rätt. Det var det som tur var. Så efter ett tag var jag framme i Ensta där jag skulle barnvakta.

Barnen var så sjukt söta och fick mig att längta ännu mer till USA. Det är så himla gulligt när barn pratar amerikansk engelska. Som när lilla Bella på 4 år hade en hemlighet och sa "I'm not telling ya". Så sött! Hennes syster Emily var också hur söt som helst. Jag skulle vara med dem hela dagen och vi åkte till Täby centrum och åt lunch. Jag lärde Emily lite om fotboll och hon tyckte det var jättekul så när Sverige-Spanien började sedan hade hon ritat flaggor så vi kunde sitta och heja. Hon lärde sig att Zlatan var bäst och att det var de gula som skulle göra mål. Synd att de bor i Dallas, annars skulle jag lätt kunna vara barnvakt till dem igen. Men det var bra träning för mig så jag fick prata lite engelska innan jag åker till USA. Innan de skulle sova läste jag Pippi Långstrump-boken som jag köpte på engelska för dem. De tyckte den var rolig men Bella blandade ihop "Pippi" med "pee pee"!

Sedan blev jag upphämtad i Edsberg av pappa så jag fick övningsköra hem. Fickparkerade i uppförsbacke och var sjukt stolt över mig själv! Precis när jag lagt mig i soffan och börjat titta på Pianisten smsade Alex och tyckte att jag skulle komma till Huset. Jag hade varit så taggad på utgång hela dagen men jag orkade verkligen inte så jag stannade hemma. Kanske inte så likt mig!

Idag sov jag rätt länge sedan övningskörde jag till Sollentuna för att titta på Emils match. För en gångs skull vann dem. Mycket mer än så har jag inte hunnit med men om en timme börjar Tjeckien-Turkiet och Schweiz-Portugal! Den förstnämnda matchen är ju avgörande så det känns som att det blir den matchen jag ska se! Men jag hoppas att Simão får spela för Portugal så jag får poäng till drömelvan!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback