Hej Janne!

I morse kände jag mig riktigt duktig. Fast det var söndag och jag inte hade några planer ställde jag klockan på 11 (!). Hade först ställt klockan på 10 men jag kanske somnade vid 4 i natt och klockan halv 5 ringer Patrick som precis kommit hem. Dum som jag är svarar jag och ligger där med telefonen på örat. I en halvtimme ligger jag sådär och halvsover medan Patrick pratar på om jag vet inte vad. Till slut lät han mig sova, då ställde jag klockan på 11, för det tyckte jag att jag var värd.

Mobilen hann precis ringa på morgonen och jag hann få ett sms som jag inte orkade svara på innan den dog. Låg kvar i sängen typ till 1 och tittade på Let's Dance-reprisen och Disneydags. Sedan gick jag upp för jag var jättesugen på Oboy. Det hade vi inte. Hade lite otur också eftersom pappa hade åkt till Sollentuna ungefär en timme tidigare så om jag gått upp hade jag fått skjuts. I stället gick jag mot Rådhuset och köpte en stor latte och en brownie på 7eleven. Kände mig helt handikappad utan mobilen. Hade ingen aning om vad klockan var förrän jag var framm vid centralen.

Väl hemma visste jag att jag var tvungen att plugga. Men jag hade ingen motivation till det. Kollade runt lite på internet och la in bilderna från gårdagen. Sedan gick jag över till Roschi med bilderna från i onsdags och affischerna till skivan. Vi kollade lite på inbjudningskort och så innan jag gick hem igen. När jag kom hem fortsatte jag att titta på massa onödiga saker på internet. Sedan tänkte jag börja plugga. Det är nämligen en bok på 300 sidor som ska vara utläst och analyserad tills i morgon och jag har nu läst 30 sidor ungefär. Hade tappat bort pappret med vad man skulle skriva om, men som tur var visste Jennie det.

Blev ju som sagt inte så mycket läsande. I stället lyssnade jag på ett par låtar från gårdagens melodifestival, gjorde pizza med Oscar och tittade på I en annan del av Köping. Underbart! Tobbe är ju så sjukt skön! När han står där på TV-kristallen och de har precis vunnit pris för Årets program och Robert Aschberg uppmanar honom att säga någonting som tacktal. Han tittar nervöst ut över publiken och stammar sedan fram:

"K-Köping"

Ellen frågade också om jag vill följa med till Åre på Påsklovet och det ville jag :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback