Idiot till vaktmästare

Det bidde ingen hockey. När jag gick av tunnelbanan vid Gullmarsplan fick jag ett sms av Alex där det stod att matchen var inställd. Jaha, tänkte jag och blev sugen på godis och gick därför mot Globen i alla fall. Ringde Johan på vägen så han kunde få kolla upp varför matchen inte skulle spelas. Det visade sig att vaktmästaren, en timme innan matchstart, råkat borra hål i kylargrejen. Hur lyckas man med det? Jävla klant! Träffade i alla fall Henrik vid Globen och vi gock till Jam-Jam och jag fick min kexchoklad.

Tog sedan tunnelbanan tillbaka till Centralen där mamma väntade. Hon hade inte hunnit åka hem än som tur var. Vi hade nämligen shoppat på förmiddagen. För en gångs skull hittade jag grejer. Köpte lite hårspännen och en klämma med fjärilar på, en grön klänning som jag ska ha på mig i kväll, en bolero och en svart skinnjacka. Det var egentligen meningen att vi skulle köpa något som mamma kunde ha ikväll. Men jag klagar inte! För en gångs skull kom jag hem med en färgad klänning!! Fett stolt!

Snart ska jag sminka mig och sedan ska jag ringa Sofie. Vi ska ut ikväll! Jippi!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback