Längesen sist!

Jag vet att det var ett tag sedan min blogg uppdaterades, och jag ber så hemskt mycket om ursäkt för det Sanna! Men igår kväll skrev jag värsta långa inlägget om mina två senaste dagar och precis när jag klickade på publicera loggades jag ut. Då blev jag arg och orkade inte skriva mer.

Skrev i alla fall att jag i tisdags ju var ledig och nu har jag bokat in ett par körlektioner. Det var fullt med Junichi så jag ska köra med Oggi istället. Men hur som helst, när Sanna slutade skolan kom hon hem till mig en stund och vi åt våra chips och ostbågar som vi köpt på bion som var väldigt bra. Det var en sådan där feel good-film. Rolig och sorglig på samma gång. Sanna grät flera gånger men än så länge är den enda filmen jag blivit tårögd till The Guardian. Men när vi ätit klart drog vi oss mot skolan för att dansa. Tycker fortfarande att våran Hairspray-dans är sjukt kul. Vi ska ha uppvisning 9 maj och då ska vi dansa två danser, det ni!

Efter dansen åkte jag och Sanna till centrum för en fika. Det blev glass och pucko för min del sedan gick vi hem till Sanna och jag hann inte ens ta av mig jackan förrän pappa ringde och sa att han var utanför för att hämta mig. Det blev övningskörning runt i Sollentuna ett tag och det gick jättebra. Förutom en grej i en backe, men jag skyller på pappa att han inte förvarnade mig. Vi åkte sedan till Sollentunavallen för att hämta min lillebror som provat skor innan vi åkte hem. På vägen hem stannade vi på Mamadou och köpte med oss mat. Mambo Jambo och Slicky Chick - MUMS! På kvällen blev det Gossip Girl, I huvudet på Gynning och Milan-Arsenal. Arsenal vann så allting slutade bra. Hade dock lite svårt att sova på kvällen på grund av en grej så tack ni som satt uppe med mig :)

Onsdag började jag 8.20. Usch! Hade två timmar religion med Camilla och det var kul. Speciellt eftersom Camilla skrattade i stort sett genom hela lektionen och hennes skratt har en tendens att smitta av sig på mig. Eftersom det är en ny kurs skulle vi lära oss varandras namn så vi satt i en ring och så skulle man säga sitt namn och en sak eller egenskap på samma bokstav. Jag sa till exempel Amanda Apelsin. Sedan skulle vi leka den jobbiga leken där den första personen börjar att säga sitt namn (vi skulle också ha med saken eller egenskapen), så våran lärare började att säga Rebecka Rabarber. Sedan skulle nästa person säga hennes namn så det blev Rebecka Rabarber, Erik Ek och den tredje personen skulle också börja med Rebecka Rabarber, Erik Ek och sedan sitt eget namn vilket i detta fall var Åsa Åsnor (det tyckte Camilla var otroligt kul). Men ni fattar nog nu. Det roligaste var när en kille fastnade på mig och sa Amanda Äpple. Hade han missat att vi lekte leken på svenska och trodde att det var på engelska. Eller hur fick han det till att Amanda och äpple började på samma bokstav? Haha!

Jag hade sedan naturkunskap och vi fick se resultatet på våran CSI-labb. Det var riktigt coolt så vi såg vems DNA offret haft under naglarna så vi kunde peka ut mördaren. Sedan repeterade vi lite till provet som är i morgon.

Efter naturkunskapen åkte jag hem och träffade Jennie. Vi skulle skriva om Carl Jonas Love Almqvist (vet inte vilket som är hans tilltalsnamn). Det gick jättebra och vi blev klara rätt snabbt. Så när hon skulle träffa Johanna åkte jag till Silverdal och hämtade Ville på dagis. Förutom att han verkade trött och gnällig så var han jättegullig när vi var hemma själva. Han ville att jag skulle bära runt på honom hela tiden och lutade huvudet mot min axel och bara mös. Sedan kom jag på att han var hungrig och när sedan Linda kom hem med Hugo och lagade mat som Ville åt jättemycket av blev det fart på honom. De är för söta de där barnen!

Idag har jag varit hemma och pluggat lite och sovit massa. Jobbade hemma på svenskan så jag had einga lektioner idag. På eftermiddagen åkte jag till Kummelby för konfirmationsundervisning. Det var rätt chill idag. Vi sjöng massor och sedan höll vi på med Photoshop eftersom de går en multimediainriktad konfirmation. Min grupp gjorde ascoolt efter att jag visat de lite effekter.

Efter detta åkte jag hem till Ellen för att plugga naturkunskap. Är jättenervös inför provet i morgon! Men det gick väldigt bra när vi pluggade så jag ska försöka läsa igenom det i morgon en gång så ska det nog gå bra. Annars åt vi lite pasta till middag och så hade jag köpt Ben & Jerry's-glass. Det var chokladglass med chokladkakbitar och chokladpuddingglass. Passar ju mig perfekt! När jag kom hem gjorde jag klart svenskan och info & layouten och kände mig väldigt effektiv!

Men i morgon ska jag upp jättetidigt för jag ska va barnvakt åt Isak innan skolan så nu måste jag sova. Godnatt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback