Två små prinsessor på vift i storstaden

Efter en ganska soft vecka och ett naturkunskapsprov som gick helt okej var det äntligen helg. Gårdagen gick till som så att igår efter skolan följde Camilla med mig hem till mamma för att packa kläder som jag skulle ta till pappa och skrivav upp oss på listor inför kvällen. Därefter åkte Camilla till Solna och jag hem till pappa. När jag kom hem gick jag och pappa till Ciao Ciao och köpte mumsiga pizzor som fick bli kvällens middag. Sedan tittade vi på Så ska det låta innan jag begav mig till stan för att träffa Camilla.

Vi hade tänkt börja med att föra någonstans,
men det stället vi skulle gå till först krävde klubbkort och nästa ställe var fullsmockad. Så nu stod vi där och såg vilsna ut vid Svampen och försökte komma på vart vi skulle gå. När vi inte everkade komma på något bra ställde Camilla om dialekten lite grann och gick fram till en iranier och frågade om han visste något bra ställe för 18-åringar. Vi stod och pratade med honom en stund och sedan kom även hans kompis som var schweizare. Det slutade med att vi skulle gå till Vanilla och typ ta en drink innan vi gick vidare. Väl där hör vi några komma och prata engelska bakom och självklart var det ju de två killarna från Svampen. De frågade om vi ville följa med till Retro och vi tänkte att vi kan ju chansa och se hur det går så vi tog en taxi dit och de köpte in riojavin och vitt vin till oss och vi hade det mycket trevligt. Sedan drog vi till Vanilla igen för de ville ha någon fishermanshot. Det var det äckligaste jag druckit. Smakade typ två droppar på tungan och fy fan vad starkt det var! När vi varit där en stund bestämde vi oss för att åka vidare till White Room. Där var det också mycket trevligt med lite dans och champagne. Sist av allt åkte vi till Söder och till iraniern och tittade på film innan tnnelbanan började gå hem igen. Efter hela kvällen visade det sig att de här killarna lagt ut 3000 kronor på allt vin och champagne. Fett schysst liksom!

I morse hade vi ställt klockan och vid halv ett åkte Camilla in till stan för att träffa Ellen. Min hunger blandat med huvudvärken gjorde att jag mådde illa så jag orkade inte följa med. Men jag får se om jag kanske åker nu istället för pappa kanske vill köpa de blåa skorna som jag hittade på Top Shop!

Kommentarer
Postat av: Lia Florenz

hej, ska du titta på melodifestivalen ikväll? :}

Postat av: Ellen

skandal kvinna! Shoppa med mig går inte

2008-03-08 @ 17:28:55
URL: http://www.ellenzettersten.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback