Ännu en helg

Då var helgen över igen. I går jobbade jag lite. Först åt jag frukost på Starbucks med Tina, Holden och Lucy. Sedan skulle Tina iväg en liten stund så jag tog med kidsen till the Family Room. Det är ett rum fyllt med en massa leksaker och en massa barn. Sedan gick jag hem och duschade innan Tina och barnen kom hem igen. Då skulle jag jobba en timme till. Amanda kom också så hon och jag tog med Lucy till Marvelous Market där vi åt lunch innan vi gick hem igen och lämnade Lucy. Då bar det av till IKEA i Maryland så nu har jag varit på både IKEA i Maryland och Virginia! Köpte en julklapp till Rob och Tina - Swedish Cooking! Sedan blev det lite nytt godis och lax till middag. Det var också en Taste of Sweden som jag ville prova. Amanda har en massa bilder som jag ska ladda upp när jag fått dem. Men det är hur härligt som helst att gå där, man känner sig verkligen hemma!


Det enda jobbiga var att det var inte långt från metron till IKEA men tydligen var man tvungna att korsa både järnväg OCH motorväg så vi var tvungna att ta taxi vilket blev lite mer pengar än vi tänkt oss. Men det var värt det ändå!

När jag kom hem var det filmkväll. Ratatouille! Satt och åt mina svenska bilar som Holden tycker är jättegoda. Efter filmen gick jag och la mig och tittade på Notebook och Notting Hill.

Idag har jag varit på Air and Space museum med Amanda. Det var häftigt, men inte riktigt så häftigt som jag trodde att det skulle vara. Efter det gick vi och åt lunch på Subway i Chinatown och sedan gick vi till Barnes & Noble. Och när vi satt där gick brandlarmet så byggnaden var tvungen att evakueras. Tur att man gått på Rudbeck så man är van vid sådant. Vi gick i stället till Così och sedan hem till mig och hämtade min dator och gick till en annan Così. När vi kom hem och hämtade datorn hann vi inte mer än att öppna dörren innan vi hörde Holden: "Meeenda!" Han var jätteglad. Sedan tog han med mig upp i mitt rum och berättade att han öppnat dörren och sagt "Menda" men jag var inte där! I stället hade han sett mitt godis så han frågade om jag köpt det på Halloween. Jag berättade att jag köpt det på IKEA. "OH, IKEA!" Haha, har i alla fall lovat att han ska få smaka både choklad och kakor! :)


Jag vet att jag är lite efter, men ikväll ska jag börja kolla på säsong 1 av Desperate Housewives! :D


Kommentarer
Postat av: Anonym

Läskigt med brandlarm... Visst känns det härligt att ha fått en liten kompis i Holden ;)! Det är bra, smöra på med kakor & godis... (hm) lite iallafall, för "vägen till mannens hjärta går ju genom magen". Mysig hemmakväll och IKEA blir väl nya "hang around-stället". Det var en kokbok du köpte förstår jag. Ngt du kan använda & laga åt dem också? Fanns det typ svenska köttbullar & sånt eller mer avancerat? Heddas pappa Johan tipsade om det där air space museet, för han tyckte det hade varit häftigt när han & Malin var där!

2008-11-17 @ 08:00:38
Postat av: mamma

Ja, det var mitt förra inlägg... står inte namn automatiskt alltid upptäckte jag!

Kram MAMMA

2008-11-17 @ 08:02:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback