Dumma internet

Usch vad jag inte tycker om internet här. Det funkar bara ibland och när det inte funkar så står det att det är fel på DNS någonting. Det hade något med IP-adressen att göra. Men det funkar ju ibland så då kan det ju inte vara fel?

Aja, igår var det en lugn och skön dag med Lucy. Sedan hämtade vi Holden och stannade kvar i skolan lite så han fick leka med Knox och Ciara. Men det var så kallt så vi gick hem lite tidigare. När vi kom hem skypade vi lite med mamma och sedan skulle jag fixa mat åt Holden. Under tiden blir Holden, som var världens sötaste typ hela förra veckan, helt galen. Han skriker och försöker få Lucy att ramla och bara är allmänt jobbig. Precis som han brukar vara mot Rob och Tina på morgnarna. Har aldrig varit så skönt när Rob kommer hem som då. När jag pratat lite med Rob gick jag upp på mitt rum och tittade på Ronja Rövardotter och Step up och åt pepparkakor och drack julmust.

Idag ska jag och Lucy på våran första playdate. Vi ska träffa Emmanuelle från Brasilien och en tjej till som jag inte vet vem det är. Ska bli trevligt. Tänkte också dra till gymmet ikväll men just nu är jag grymt trött så kanske tar det i morgon i stället. Då är det en karibisk dans som heter Zumba. Kan ju vara kul att testa.

På tal om gymmet, har ju inte berättat så mycket om det. Jag och Amanda gick ju fit i förrgår för att kolla priser och då var jag tvungen att fylla i ett par lappar med massa frågor om mig själv. Typ sjukdomar, träningsvanor med mera. Så kom det en som skulle prata med mig och berätta om allt. Så frågade hon hur jag uttalade mitt efternamn. Så jag sa "Bjarnelind" på riktig stockholmska. Då frågade hon direkt om jag var från Sverige. Hon frågade också Amanda om hon var från Sverige. Och när Amanda sa att hon var det trodde hon att vi var systrar. Visst att vi båda hade brunt hår och flätor men så lika är vi väl inte?


När vi var klara på gymmet gick vi till Barnes & Noble för middag. På vägen dit går vi först förbi några som hade en dialekt som lät som någonstans söder om Stockholm i alla fall. Sedan när vi satt på Barnes & Noble var det en tjej som frågade om vi ville ge henne svenskalektioner för hon skulle flytta till Sverige. Vi fick hennes mejl och mobilnummer så vi ska höra av oss.


Kommentarer
Postat av: Amanda

Du ska va glad att du har trådlöst iaf och att det inte stänger av sig hela tiden som mitt gör! :(

Du får gå med mig till AT&T i helgen och kolla om jag kan köpa nått...

Sitter också och dricker julmust nu btw :D

Postat av: Paps

Hahaha. Har ni redan börjat med julmust? Själv tog jag första lussebullen i förrgår. Och andra i går...

2008-11-20 @ 21:43:42
Postat av: mamma

Julmust,peppisar & gym på det blir nog en bra kombination!Sjukt mkt med svenskaanknytning! Kul om ni blir svenskalärare, hi hi... Ang Play date - Emanuelle; Var han ett år eller 20 år?

2008-11-20 @ 22:29:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback