Good start of the day!

För en gångs skulle vaknade jag inte av att Holden skrek eller att Lucy grät. Jag vaknade av min väckarklocka. Det var längesedan!

Gick och lämnade Holden i skolan tillsammans med Rob och Rob bad mig följa med till Starbucks för han ville prata lite med mig. Blir alltid nervös, och jag tror att han såg det för han sa att det inte var något allvarligt, bara bra saker. Så vi kom dit och han frågade om jag fortfarande hade hemlängtan och det har faktiskt gått över nu! Självklart finns det ju stunder som man vill åka hem men det har inte varit lika mycket nu senaste veckan. Tror det har att göra med att jag skaffat gymkort och lärt känna lite folk här i närheten. Inte nog med Johanna, Emmy och Jirina så har jag blivit bjuden på Thanksgivingmiddag i morgon av en tjej som heter Katie, så äntligen ska jag få träffa lite amerikaner!

Sedan frågade han mig om jag ville jobba lite extra och tjäna lite extra pengar i december eftersom det var julfester på både hans och Tinas jobb. Så det kommer bli två kvällar med extra pengar! Tyvärr kunde jag inte följa med när de skulle åka till Leesburg en helg och hämta julgranen. Det hade varit roligt, men det är när jag och Amanda ska till New York och julhandla. Och det går ju inte att flytta, eftersom jag ska passa barnen helgen efter.

Sedan pratade vi lite om jul, och jag sa att om de ville kunde jag fixa ett litet svenskt julbord till middag på julafton. Både Rob och Tina jobbar ju då men det kan ju vara kul att få se vad vi äter i Sverige. Ska köpa köttbullar, prinskorvar och sill på IKEA och koka potatis. Sedan på juldagen, när de firar, ska vi åka till Robs föräldrar i Williamsburg, VA. Troligtvis åker jag, Tina och Lucy hem igen den 27 så att jag kan åka den 28 och fira nyår med Rebecca! Vi har fortfarande inte bestämt var ännu, men någonstans där det inte blir så dyrt med resan. Alternativen är New York, Toronto, Boston och Chicago än så länge. Men Amandas värdfamilj sa att Chicago är finare i vår om man åker en helg, för det är så kallt.

Jag kommer nog komma hem igen den 2 januari. Och idag kommer jag få reda på om det finns plats på flyget, men om det gör det så ska jag faktiskt följa med familjen till Karibien! De bestämde att hela familjen skulle åka och fira Tinas födelsedag och att jag fick följa med. Jag kommer vara ledig på dagarna så jag kan vara på en strand där folk har badkläder sedan kommer jag få passa barnen ett par kvällar om Rob och Tina vill gå ut och käka. Han sa i alla fall att de tyckte det skulle vara jätteroligt om jag följde med och att han trodde att det fortfarande fanns platser.


Sedan har jag fått veta att vi åker härifrån klockan 5 am på torsdag upp till Bristol, CT och kommer tillbaka på lördag någongång. Förhoppningsvis är det inte alldeles för kallt där uppe för i så fall kanske jag, Rob och Holden åker in till New York på lördag!


Kommentarer
Postat av: mamma

Kul att hemlängtan är mindre! Kul med Thanksgivingmiddag och Häftigt att få åka till karibien... och till New York och kanske till Boston, Chicago, Toronto, eller...vad det nu blir till nyår! Tänk om du stöter på Angelina när du är i Rhode Island då? Klart barnen ska ha julmust på julafton! Var mkt roligt, Amanda... Du e´värd de`.

2008-11-24 @ 17:38:24
Postat av: Paps

Ojojoj, vilket slit och släp. Vad många bekymmer du har. Säg till om du vill byta, jag har blivit en hejare på att byta blöjor! I går bajsade Alba igenom på sjukhemmet så att jag fick tvätta hennes body där. Sedan fick hon vara nakenfis (med blöja) med mig hos farmor tills torktumlaren var klar. En dag att minnas...eller inte, som farfar skulle ha sagt

2008-11-25 @ 00:05:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback