Tenleytown

Idag efter jobbet åkte jag till Tenleytown och träffade Amanda. Jag var tvungen att köpa ett nytt batteri till datan och Tina trodde att de skulle ha det på Best Buy. Men icke. Vi gick i stället över till Wholefood och köpte middag. Jag hade svårt att bestämma mig så som tur är betalar man för vikten. Så det blev lite av varje - kyckling, fisk, räkor, köttfärslimpa, sötpotatis, potatismos, nudlar, guacamole, sparris, salsa, cocktailtomater, mozzarella och parmesanost. Det var pyttelite av varje men det blev ändå rätt mycket. Så efter det var jag riktigt mätt men vi bestämde oss för att gå till Starbucks så jag kunde fixa lite med mitt fotoalbum. Det är inte mycket kvar som ska fixas.

Men när vi först satt där var det två jobbiga killar som undrade vart vi kom här och när de hörde att vi var au pairer så ville de veta massa om det. Sedan sa den ena att de pratade norska och när jag sa "Norwegian?!?!" trodde de typ att jag trodde på det. Aja, sedan kom en tjej och satte sig vid bordet bredvid. Jag kände igen henne och hon kände igen oss. När hon hörde att vi pratade svenska och började prata med oss så var det ju Jannike. Hon läser min och Amandas blogg och vi läser hennes. Vi har liksom aldrig träffat varandra men vi vet massa om varandra ändå. Hon visste till exempel båda våras efternamn och jag visste vilka hon umgicks med. Vi satt i alla fall och pratade tills de stängde och sedan åkte jag och Jannike till Eastern Market och Amanda hem till sig.

I morgon blir det lite jobb, sedan blir det IKEA med Amanda och Amanda! Jannike kanske också följer med. Mycket trevligt ska det bli. Ska köpa lite nytt godis och julmust. Och så ska vi äta köttbullar. Eller gravad lax. Får se vad som lockar mest!

Kommentarer
Postat av: Amanda

men jäklar vilket sammanträffande, hennes blogg läser jag också ibland. vi kommenterar varandras ibland. hoppas hon följer med också imon. vi ses imon, taggad som fan!

Postat av: Mamma

Ha ha, vilket sammanträffande! Kul får ni nog tjejer. Roligt att träffa flera...

Men ni tänker då bara på mat! Och vem skulle ha fått med dig på IKEA frivilligt, Amanda? Det bröts igår när vi pratade på msn... Jag hade en fråga och ett svar t dig. Kommer du ihåg? Hårfärg & Happy.

2008-11-15 @ 09:08:10
Postat av: Mamma

Varning! TRE AMANDOR, tagggade som fan, invaderar IKEA i Washington :)

2008-11-15 @ 09:14:57
Postat av: Alexandra och Emma

Hej Amanda

Vi sitter och äter sockerkaka för pappa fyller år idag. Hans lillebror och hans tjej är här också för dom kände att det luktade gott. Johan har ätit tre bitar redan.

Här är härligt höstgrått och blåsigt och vi kämpar med dagis och sexårs. Det går bra. På söndagarna tvingar pappa oss till badhuset för att lära oss simma. Jag (A) simmade tre simtag själv i djupa förra veckan. Emma försökte också men fick en kallsup.



Hoppas du har det bra därborta. Här är allt som vanligt.



Vi hörs!



emma alexandra

2008-11-15 @ 13:13:39
Postat av: Paps

Hej. Vi har just haft högläsning här – av ditt middagsval. De där kallar jag Finlandsbåtsblandning! Namnet Wholefood, betyder det att man måste äta all mat?

/Pappa



2008-11-15 @ 13:18:23
Postat av: Jannike

HAhah det var sa himla roligt!! Sorry brudar att jag inte hangde med pa IKEA-trippen idag!! Jag hamnade liksom i NYC hastigt och lustigt. ...Fick dock betala fullpris eftersom att den dar jakla internetsiten jag namnde lag nere... hahaha. Typiskt. Men jag hoppas att vi kan ses nagonting framover! Man ska ju inte saga nej till chansen att fa hanga med ett gang AMandas! HAha. HA det fint!

2008-11-16 @ 05:15:51
URL: http://holdmypocket.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback