Bombdrama!

Washington är ju en av de viktigaste städerna i USA, och eftersom USA är så rädda för terrorattentat och grejer blir man ju inte förvånad när man ser en polisbil. Men idag på vägen till Holdens skola tyckte jag att det var ovanligt många polisbilar som körde runt. Tänkte inte så mycket mer på det och hämtade Holden och så satt vi kvar på skolgården som vanligt. Så satt jag och pratade med Alicia, en annan nanny, när det kom någon som hon kände. De började prata om något på spanska och det enda jag förstod var något om en park med sköldpaddor. Ett kvarter i från oss finns det en park med stora sköldpaddor som barnen kan klättra på. Alicia berättade sedan för oss andra, icke spansktalande nannys, att de sa att det var en bomb i parken! Alla vart sjukt nervösa och det kom fler och fler barn till skolgården, vilket tydde på att parken var avstängd. Började undra hur jag skulle ta mig hem eftersom jag brukar gå igenom den där parken. När jag sedan började gå såg jag att det var en annan park som var avstängd. Antagligen fanns det sköldpaddor i den också och först kände jag mig lättad över att det inte var så nära där jag bor. Men sedan kom jag på att den här parken var ju bara ett kvarter från Holdens skola. Tänk om den skulle exploderat när vi var där! Gick i alla fall parallellgatan till parket en bit och det stod polisbilar överallt vid avspärrningarna. Sjukt läskigt!


Kommentarer
Postat av: Mamma

Huu, vad läskigt, Amanda!

Bra att du tog en omväg...

Kram mamma

2008-10-09 @ 18:23:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback