Fel, fel, fel!

Nu vet jag vad som känns fel! Jag har för lite fritid! Jag jobbar nästan 9 timmar per dag och sover cirka 7 timmar. Det är 16 timmar vilket betyder att jag ska ha 8 timmar kvar att göra vad jag vill! Men det är bara två dagar i veckan som jag verkligen kan ta vara på de där timmarna. Eftersom Rob och Tina har sin dejt en gång i veckan (får ju reda på det samma dag, så här kan man inte planera inte) och sedan är det ju mötet jag och Tina har på torsdagar. Mötet tar inte lång tid, men det är för tidigt för att jag ska kunna göra något innan och det är försent för att jag ska hinna göra något efter. Alltså är min lediga tid helger och två eftermiddagar/kvällar på vardagarna.

På dagarna tar jag ju bara hand om Lucy och hon älskar när jag går på promenader och då kan jag ju gå och hitta på saker. Men nej, då ska det tvättas kläder, lagas massa mat och idag ska jag faktiskt tvätta leksaker. Jag vet att det är saker som måste göras men varje dag är det någonting som gör att jag måste stanna hemma och det är när jag sitter här hemma som jag har tid att tänka, vilket alltid slutar med hemlängtan.

Jag har bestämt att jag ska hitta på något så fort jag får en ledig tid så i morgon hade jag tänkt gå till simhallen här i närheten, eftersom jag antog att det var då Rob och Tina skulle ha sin dejt så tänkte jag att jag kan ju simma lite innan de ska i väg. Men då får jag sms av Tina idag att de ska i väg på något möte så jag måste passa barnen. Ska alltså först jobba 8.30 am till 5 pm och sedan är jag "ledig" i 45 minuter innan jag ska jobba igen fråm 5.45 pm till 7 pm. Inte nog med att mina planer förstörs så måste jag jobba mer än tio timmar!

Jag kommer inte orka det här i ett år!

Kommentarer
Postat av: Rebecca

:(

Postat av: Amanda

Beratta hur du kanner!! och sag att du vill att dom ska beratta deras planer tidigare an dom gora for dom kan ju inte rakna med din hjalp om dom sager till en timma innan nar du egentligen ar ledig!

2008-10-14 @ 19:28:16
URL: http://amandabragee.blogg.se/
Postat av: Mamma

Amanda, det är dejtkvällen du inte kan göra ngt. Sen är det mötestiden m Tina - kvällen, men det är ju kort tid och inte att passa barn. Du har då tre vardagkvällar och två hela helgdagar att göra ngt på. Kanske kan ni ha ett möte samma dag som dejtkvällen, så är du ledig 4 vardagkvällar? Om sedan föräldrarna jobbar 8 tim m en timme lunch blir det att du har barnen nästan nio timmar.

2008-10-14 @ 20:36:59
Postat av: Josefine Jönsson

Har förmig att man inte får jobba hur mycket som helst i veckan. Borde inte vara okej att du ska antas jobba minst en kväll i veckan utöver de 5 dagarna du redan jobbar ett flertal timmar!! Jag hade själv en familj där de ibland tog en förgivet och man fick jobba kväll och så. Däremot fick jag tillbaka det i ledig tid eller så ibland (dock långt ifrån jämt).

Hoppas det blir bättre när du lär könna dem!

2008-10-14 @ 21:41:17
Postat av: Malin

känner igen mig här, i min värdfamilj är det precis samma sak, eller kanske borde skriva var.. jag lämnar huset ikväll och imorgon kommer jag till min nya familj! känns hur skönt som helst! Anledningen till att jag bytt familj är just pga att man inte följer reglerna som finns, inte heller schemat som fanns. Hur kul är det att alltid jobba över!?



Men du borde prata med dina värdföräldrar, det kommer inte bli bättre annars, och håller med dig om hemlängtan. gör man inget hela dagarna och bara är fast i huset så vill man till slut bara hem.



Kram Malin

2008-10-15 @ 01:33:00
URL: http://maliniusa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback