Förlåt, men jag måste!

Då var vi där igen. Alltså de vet att de är dåliga på att kommunicera men ändå gör de inget åt det. Tina sa att jag skulle börja jobba en kvart tidigare på morgnarna och sluta en kvart senare på eftermiddagarna för att de vill kunna utnyttja mina 45 timmar. Så nu kommer jag jobba i exakt 9 timmar varje dag, fem dagar i veckan. 9x5=45 så därför ska jag inte behöva jobba mer än så. Men det verkar ändå som att de fortfarande vill ha sina dejtkvällar. Men de kan väl inte ta förgivet att jag vill/kan jobba extra varje vecka?

Hur som helst skulle jag ju börja kvart över 8 i stället för halv 9 i morse så när jag 10 över 8 ska gå och borsta tänderna och fixa mig lite snabbt så är Rob inne i badrummet och duschar. Han kom ut 20 över. Hur ska jag hinna klart då hade de tänkt?

Sedan har jag ju tvättdag på måndagar så när jag kom tillbaka från promenaden med Lucy gick jag och hämtade alla kläder och gick ner för att börja tvätta. Då ligger det massa kläder i både tvättmaskinen och torktumlaren så nu måste jag göra det i morgon i stället!

Kommentarer
Postat av: Mamma

Ha ha de är mitt i karriären, har småbarn och har inte koll på allt just nu... Men de är ju iallafall någorlunda medvetna! Du får väl extra betalt när du är barnvakt? Då gör du väl bara det om du vill, är barnvakt alltså. Ni kan jy deala at de lägger barnen innan de går ut. Då får du mer paus och de får kvalitativ tid med sina barn - och du behöver bara vkta sovande barn = titta på film eller chilla med ngt annat, eller hur?

2008-10-20 @ 18:42:18
Postat av: Mamma

Ha ha de är mitt i karriären, har småbarn och har inte koll på allt just nu... Men de är ju iallafall någorlunda medvetna! Du får väl extra betalt när du är barnvakt? Då gör du väl bara det om du vill, är barnvakt alltså. Ni kan jy deala at de lägger barnen innan de går ut. Då får du mer paus och de får kvalitativ tid med sina barn - och du behöver bara vkta sovande barn = titta på film eller chilla med ngt annat, eller hur?

2008-10-20 @ 18:42:51
Postat av: Paps

Ja, välkommen till verkligheten.

Det där med att det var upptaget på toan, är ungefär som när chefen undrar varför jag kommer för sent till jobbet och jag (för tredje gången) skyller på att t-banan varit sen. Ta en tidigare då, säger chefen...

Vardagsprylar fungerar inte alltid som en klocka, lika bra att du vänjer dig med det.

Det måste ju finnas tillfällen där du tvingats jobba mindre också...



Räkna med att jobba en halvtimme mer än du ska varje dag, så är det på mitt jobb – ingen får skriva övertid förrän man varit minst 30 minuter för länge på jobbet.



Puss.



/Daddy Trött



2008-10-20 @ 18:59:23
Postat av: Ellen

Okej men det blir nog lättare med tiden! :) Och skönt att lucy är snäll iaf, bättre än din förra familj ju! :P



"mina" pojkar är 1, 4 och 6 hur gulliga som helst! Tar mest han dom Ludwig (1) sen hämtar ja de andra två på dagis på eftermiddagen :)



Miss you!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback