Kanelbullens dag i Georgetown och Tenleytown!

Mötte som sagt upp Amanda i Rosslyn och så gick vi till Georgetown över Key brigde. Hur mysigt som helst! Det var lite små båtar under oss i vattnet och vi blev lite avundsjuka på de som satt i båtarna så vi bestämde oss för att hyra kanot någon gång!

Väl i Georgetown gick vi och tittade efter kanelbullar eller liknande på bland annat Marvelous Market och CVS. Men vi hittade ingenting! Det hade funnits något som hette Cinnamon Swirl på Marvelous Market med det var slut, så i stället bestämde vi oss för att gå Q Street till Dupont Circle. Det är nog min favoritgata här när det gäller hus! Skulle vilja bo i alla! Speciellt ett litet hus med en lila dörr och så ska Amanda bo i det bredvid med den turkosa dörren! :)

Väl vid Dupont Circle gick vi in på ännu en Marvelous Market där de hade en Cinnamon Swirl kvar, men det var typ en muffin och eftersom det bara fanns än så lämnade vi den där och gick in i bokaffären bredvid. Köpte en bok om Washington till mig själv och en bok om Stockholm till Rob och Tina. Sedan tog vi metron till Tenleytown där Wholefood ligger. Jag älskar Wholefood! De har så sjukt god mat där! Köpte lite vindruvor med ost och en tortillasoppa och till det blev det en Naked juice med jordgubb och kiwismak! Sedan var vi tvungna att prova Amandachokladen som var jättegod! Det var någon mörkchoklad inuti och utanpå var det något ssom smakade citron. Annars sa vi att vi skulle stämma dem. De kan ju inte ha en äcklig godis som heter Amanda eller hur? Nästa gång blir det till att prova deras cupcakes eller mini cheesecake!

Sedan hittade vi till slut våran kanelbulle! En stor, riktigt gjort kanelbulle med cream cheese frosting! Så himla god! Vi satte oss utanför Wholefood och njöt av allt det goda och sedan gick vi till Best Buy där jag köpte en bok om Sex and the city-filmen! Hittade även massa TV-serier i jättefina förpackningar. Ska köpa Sex and the city och Gilmore Girls. Nästan så att jag vill köpa OC också bara för att förpackningen var så fin. Men vi får väl se hur det blir med den saken!


Sedan åkte jag hem och gav boken till Tina och Rob. Haha, Rob har varit i Stockholm så han tyckte det var lite kul att läsa. Tyvärr kände han inte igen så mycket eftersom han och hans kompis tydligen hade ägnat större delen av tiden där på klubbar=minnesluckor! Men han kom ihåg att det var dyrt i alla fall! Haha!

Nu sitter jag barnvakt till kidsen. Sjukt enkelt jämfört med senast! Badade Holden och sedan gick han och la sig. Lucy vaknade en gång när min middag kom (beställde hem spaghetti med köttfärssås, eller köttbullesås som jag skulle vilja kalla det) men hon somnade typ direkt igen. Sedan vaknade hon igen för en liten stund sedan och då var jag tvungen att ta upp henne. Men sedan kunde jag lägga ner henne i sängen igen utan att hon började gnälla. Förhoppningsvis sover hon nu!

Det enda jobbiga idag, förutom värmen, är att jag ju är förkyld! Hoppas jag blir bättre tills i morgon när vi ska shoppa!

På tal om värmen! Idag gick jag och Amanda i sommarkläder och klagade på att det var för varmt! Hoppas ni är avundsjuka för jag är ltie avundsjuka på er i Sverige. Längtar tills jag kan använda min mya höstjacka, min nya sjal, min nya mössa och mina nya vantar. Och mina nya skor som jag förhoppningsvis hittar i morgon!


Kommentarer
Postat av: Mamma

Amanda! Du skriver så målande om allt man kan göra och äta i Washington! JAG blir jättesugen att åka dit! Du vet vad jag sagt om boken.. Du har texten - och bilder... jag kan illustrera. Deal?

JAG vill också bo bredvid dig vid Dupont Cirkle... finns det en till turkos - eller grön dörr!?

Älskar dig, kram mamma

2008-10-05 @ 09:00:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback