På lite bättre humör

Innan jag går och lägger mig måste jag bara berätta att Rob sa att han och Tina pratat om att det var orättvist mot mig att inte låta mig veta om mina tider i förväg så vi ska prata om det i veckan och lösa det så att vi har ett någorlunda fungerande schema! Han sa också att han sett att det blivit mycket tvättande för mig så i fortsättningen när det varit tvättdagar och jag inte är klar när han kommer hem ska han ta över! Hallelujah säger jag bara!

Jag har i alla fall bestämt mig för att köpa en kalender i morgon så jag kan skriva upp allt kul som händer så jag vet vad jag har att se fram emot! Först kommer det bli helgen med Amanda och Amanda och att jag ska få träffa Tinas kusin Amanda! Sedan kommer Paula nästa vecka, och nästa söndag har jag och Amandorna namnsdag så det lutar åt att beställa en tårta från Ben & Jerrys för att fira! Låter grymt bra tycker jag!

Träffade Amanda i kväll och vi gick och åt på Au bon pan. Så sjukt goda mackor de har där! Köpte en med kyckling, fetaost, pesto och soltorkade tomater! Sedan tog vi en promenad. Stannade till på Starbuck's i Chinatown där jag provade Caffe Latte med sojamjölk. Den var jättegod! Var på banken i morse och öppnade ett konto så jag hade ett tillfälligtkort som tydligen inte funkade och jag hade satt in nästan alla mina pengar på det så hade inget att betala kaffet med, men han i kassan var schysst och bjöd mig på kaffet och en rainbow cookie och så bjöd han Amanda på hennes frappu! Han trodde vi var systrar också, haha!

På tal om banken, han som fixade mitt konto var från Bali och när han såg min Sverigetröja började han prata svenska med mig. Hans föräldrar hade tydligen ägt ett hotell där det varit en massa svenskar. Det var lite kul!

Kommentarer
Postat av: Paula

Coolio Amanda! :) Rob verkar vara lite mer mänsklig än Tina ;P höhö Nu slipper du hålla tal för dom :F

2008-10-15 @ 08:33:50
Postat av: Johan

Go Girl!!

Kalender är väl en utmärkt ide! Kämpa på nu och försök lära känna familjen ordentligt.Det är jobbigt ibland, speciellt för dig som är så långt hemifrån. Du är Jätteduktig!! Ibland behöver man "spy" lite galla, för att komma igen.... Du fixar det här......



Kram "PlasticPapa"

2008-10-15 @ 10:24:22
Postat av: Paps

Sörru, det där låter ju rätt okej ändå. Som om polettera vi skrivit om håller på at trilla ner. Perfekt och bra jobbat!

Men visst borde du kunna hitta några till amandor också för att göra det ännu mer bissart.

Hur många är ni? 23?



Puss.



/Paps

2008-10-15 @ 17:09:10
Postat av: Mamma

Amandaprasent bör väl dyka upp närmare Amandadagen! Hälsa alla Amandor och fortsätt ha sverigetröjorna på! Det händer ju alltid ngt kuldå!

Rob verkar ju ha setthur du har det. Ha gärna kalendern framme på era möten, så ser de att du behöver fritid, du oxå...

Kram

/Mams

2008-10-15 @ 17:29:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback