Mat och möte

Så till resten av dagen. Det har blivit för kallt nu. Har jacka, vinterskor, halsduk, mössa och vantar och ändå fryser jag. Övergången gick lite väl fort tycker jag. Hur som helst så har dagen gått mycket bra. Lagade en riktig frukost med scrambled eggs med cheddarost och kalkon och såg verkligen fram emot middagen eftersom jag skulle laga Spaghetti Carbonara. Men medan jag satt här och dubbelkollade receptet börja Rob laga någon annan mat så jag får ta min spaghetti en annan dag. Synd, för det skulle vara gott till lunch i morgon.

Jag och Tina ska ha vårat möte idag istället för i morgon och jag ska berätta vad Adri sa. Bland annat så tyckte Adri att tiden det här mötet tar borde räknas in i mina 45 timmar/veckan eller 10/dagen eftersom det har med jobbet att göra. Speciellt eftersom att jag inte jobbar en sekund mindre än 45 timmar. Oftast mer eftersom de alltid är sena. Sedan sa hon att de inte kan kräva att jag ska sitta barnvakt på kvällar fastän de betalar mera för enligt mitt visum är jag har för att jobba max 45 timmar i veckan. Till exempel så ska ju jag tydligen jobba i över 10 timmar på fredag och det gör att det blir mer än 45 timmar på hela veckan. Och de frågade inte ens om jag tyckte det var okej.

Kommentarer
Postat av: Louise - Sveriges största au pair blogg

Det värsta med kameran som jag skrev om är ju att de inte har sagt något. Varken första kameran och nu inte den här andra, förens efter ett par månader. Hemskt då ska man inte ha au pair från ett annat land om man inte kan lite så pass mycket, och dessutom inte välja att berätta detta direkt.



Läste de du skrev om skillnader på USA vs Sverige. Där jag bor så är det väldigt mycket fet mat. Jag läser alltid innehålls förpackningen när jag storhandlar nu, och äter bara nyttig mat. Osten är så fruktansvärt överdriven här borta och detta längtar jag hem till i Sverige. Plus riktigt kranvatten som smakar gott. Men allting handlar nog på vart i USA man bor också.

Restauranger känns inte så lyxiga heller pga att de är så vanligt och personalen inte verkar ha samma "krav" när de serverar en och attityd som Sverige har.



Men sen finns det väldigt myckte bra med USA också.



Hoppas allt går bra annars. Det är okej att känna att det känns fel också, men skriv upp dina arbetstider i en liten egen bok. Och går du över tiden flera gånger i flera veckor så säg till dem.



Kram Louise

Postat av: Amanda

just fasen, de är söndag ja! joo men de ska vi nog allt kunna klämma in på söndag alltså, ett måste ;D hahaa puss & kram

2008-10-23 @ 15:23:11
URL: http://segerson.blogg.se/
Postat av: Mamma

Bra ide med arbetstidsbok! Då har du "svart på vitt" om det behövs: "Nä, nu har kag jobbat 47 timmar denna vecka o det får räcka..."

Synd på Carbonaran, men det går fler tåg!

Ha en jättekul vecka med Paula och Amanda!

2008-10-23 @ 18:01:48
Postat av: Pappa

Arbetstidsbok är kanon!

Många bra tips av Louise, men glöm inte att kritisera varsamt. Stämningen där hemma är viktig.



/Dad

2008-10-24 @ 10:39:43
URL: http://amandabjarnelind.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback