Kaos

Alltså vad har jag gjort för att förtjäna det här jobbet? Amy var ju hemma idag eftersom det är tisdag. Så jag tänkte att det blir säkert en lugn dag, i alla fall jämfört med igår. Men eftersom Reed fortfarande var sjuk, inte lika sjuk som igår tack och lov, var han hemma. På förmiddagen åkte Amy och Reed till Walmart för att köpa lite pyssel eftersom Emma varit så snäll när Reedy varit sjuk. Sedan kom de hem och Reed var på jättebra humör. Förmiddagen var helt underbar! Men sedan efter lunch någon gång ville Reed ha melon och han ville skära den själv. Och Amy och Jim låter barnen sitta uppe på diskbänken vilket jag tycker är sjukt läskigt eftersom Reed inte alls verkar veta vad som är farligt och inte. Så sant som det var sagt ramlade han ner idag och slog i huvudet. Men det gick över efter ett tag. Molly blev jätterädd och jag fick prova allt för att få henne att sluta gråta medans Amy tröstade Reed. Sedan sov både Reed och Molly och jag kunde ta det lite lugnt och rita lappar som Emma ska ha på sina lådor. Pratade också med Amy om Kalifornienplanerna och hon tyckte det lät grymt bra att jag kunde ta ett par av mina semesterdagar då eftersom hon trodde att Jim hade ledigt från jobbet. Sedan kom Emma hem från skolan och Amy tog med barnen till en lekpark och jag åkte och hämtade ut de två senaste veckornas lön och så tog jag en sväng förbi postkontoret för att se vad det kostade att skicka grejer till Sverige. När jag kom tillbaka var det tomt i huset så jag satte mig och tittade vad det kostar att flyga till Orange County. Sedan kommer alla hem och efter ett tag står Emma i trappan och skriker på mig att jag måste komma fort och ta Molly. När jag kommer upp skriker i stort sett hela familjen och det visar sig att någon tappat ett glas på golvet och så har Reed trampat i det och blöder massa från foten. Så jag, Emma och Molly gick över till Fishers medans Jim och Amy tog Reed till sjukhuset för att sy. Snacka om kaos. Inte nog med det var Molly hur trött som helst när jag fick henne, men hon var antagligen vettskrämd av allt kaos så hon ville inte sova. Som tur var lugnade hon sig hos Fisher och jag tog hem henne och gav henne välling så hon till slut somnade. Sedan kom Keri förbi och såg till att allt var bra och nu är Grammy här och ska försöka få Emma att sova.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback