Sista helgen i Colorado!

I morgon åker jag till Washington DC! Jag har inte fattat det men det ska bli skönt att komma härifrån och börja om på nytt! Planet går klockan 12.18 så klockan 9 åker jag och Joan härifrån. Klockan är typ 1 nu så kommer vara grymt trött men jag ska i alla fall gå upp rätt tidigt så jag kan säga hejdå till Amy, barnen och Fishers. Jim är ju fortfarande bortrest så hinner inte säga hejdå till honom.

Sista helgen har varit rolig, så det känns lite tråkigt att åka. På fredagkvällen bestämdes att jag skulle sova hos Ingrid så jag var tvungen att nästan packa klart allting så jag inte skulle behöva göra det nu. Sedan åkte jag ända bort till Littleton hämtade upp Ingrid för att sedan åka till Albertssons och köpa godis och picnic till idag. Picnicen bestod av en smoothie (som jag drack till frukost istället) och en fruktsallad. Sedan åkte vi hem till Ingrid. Hade med mig min dator så jag kunde få hennes bilder från förra helgen så de ska laddas upp någon dag. Så först satt vi och nördade oss framför varsin dator, sedan tittade vi på Wallander. Vad vi inte visste var att filmen var en serie i 4 delar á 1 timme. Alltså 4 timmar. Men vi kunde inte sluta titta för det var så spännande. Mitt i filmen ringde pappa på Skype också och då var jag ju bara tvungen att svara. Fick nämligen se Alba för första gången! Kändes helt overkligt, men hon var så söt!! Det var riktigt kul att se henne och jag längtar tills jag får träffa henne på riktigt!

Filmen slutade i alla fall vid halv 4 och vi gick och la oss eftersom vi skulle upp tidigt idag. Vi skulle nämligen ut på hike. Vi åkte till ett ställe som heter Red rocks. Det var riktigt kul, kommer ladda upp en massa bilder. Det var jag, Ingrid, Alexandra och deras värdfamiljer. Det var varmt, och jag är ju inte världens mest vältränade människa, men ändå var det rätt skönt att gå. När vi sedan kom tillbaka till Ingrid var jag helt slut och vi skulle egentligen åka och äta lunch någonstans och sedan gå lite på stan i Denver men det var vi för trötta för. Tror inte vi kom iväg förrän vid 4. Det blev först tankning, sedan två Walmart och sedan åkte vi och hämtade upp Alexandra och åkte in till downtown. Vi hittade en bra parkering och gick och letade efter ett middagsställe. Vi hamnade till slut på Chili som hade jättegod mat. Jag åt någon fajitas med kyckling och blue cheese. Sedan var vi mätta men bestämde oss ändå för att gå till Starbucks, dels för att jag var sugen på frappuccino och dels för att Ingrid aldrig druckit något därifrån. Jag köpte också någon chocolate chip-banana-cake bara för att det var min sista dag i Colorado. Men det roligaste var nog att Ingrid tog fel. Hon hade beställt en chailatte och så stod det en mugg på disken och han som ställt den där hade inte sagt vad det var så hon tog för givet att det var hennes. Men det var det inte. Vad det var vet vi fortfarande inte men vi lämnade i alla fall kvar den. Sedan började vi gå mot bilen och efter ett tag kom jag på att vi gick åt helt fel håll. Så vi fick gå tillbaka. När vi till slut hittade bilen återstod det ett problem. Att ta sig ut ur Denver. Alla gator är typ "One way" så det är inte det lättaste. Men när vi såg Elitches hittade vi i alla fall ut. Jag skulle skjutsa hem Alexandra och Ingrid till Alexandra men det var inte lätt att hitta hem till Alexandra heller. Men efter lite snurrande hittade vi även dit. Så jag släppte av dem och åkte sedan hela vägen tillbaka till Erie.

Det kändes jättetråkigt att säga hejdå till dem för jag har haft riktigt kul. Det var ju första gången jag träffade Alexandra och andra gången jag träffade Ingrid, fastän vi sammalagt träffats fyra dagar. Men de är jättesnälla så det är tråkigt att behöva åka nu när jag lärt känna dem. Men vi bestämde att vi ska hälsa på varandra och åka på någon resa tillsammans. Det ser jag fram emot!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback