Update

Först tänkte jag berätta lite om familjeletandet. Har matchats med tre familjer varav en verkade perfekt enda tills jag såg att de hade katter. De bodde en halvtimme från Manhattan så det kändes rätt surt att tacka nej till dem. Annars har jag hittat lite familjer här och där i landet, men det är typ ingen som vill gå med i Cultural Care för det är sjukt dyrt. Det är bara en familj, de bor i Connecticut, som redan är med där. Mamman är typ löjtnant och pappan är typ släkt med massa gamla grevar som var kompisar med svenska kungar på typ 1400-1600-talen. Rätt coolt! De bor på en halvö som hör till en av de rikaste ställena i hela USA.

Sedan blev jag matchad idag med en familj i Washington DC! Amanda bor ju där så det skulle vara så sjukt kul att bo där! De har en son på 3,5 och en dotter på 6 månader. Men de vill ha en spanktalande au pair. Men jag hoppas att de kanske inte bryr sig så mycket eftersom de bara har två veckor på sig att hitta en familj. Jag kan ju plugga spanska om inte annat.

Ska ladda mobilen lite sedan ska jag ringa!

Nu till helgen, i fredags satt jag mest och letade familj. I lördags blev jag väckt av Fisher. Han undrade om jag ville åka ut på en liten tur med hans motorcykel och det kan man ju inte tacka nej till. Så jag gick upp och fixade mig sedan gick jag över till dem och åt frukost. Sedan gick vi in i garaget för att hämta motorcykeln. Han hade 35 stycken!! Plus en gammal vetaranbil plus tre bilar till som de använder varav den ena är en sportbil. Ascoolt! Sedan åkte vi iväg. Först åkte vi till Rossby Kyrka som var en svensk kyrka från de första skandinaverna i Colorado. Jag kikade in lite i fönstret och det såg riktigt svenskt ut. Sedan åkte vi vidare upp i bergen. Det var hur coolt som helst! Går typ inte att beskriva och eftersom inte turen var planerad hann jag inte ladda min kamera. Men det var i alla fall häftigt!

När jag kom hem frågade Ingrid om jag ville komma till Littleton så jag skjutsade Jim och Reed till Jims syster och sedan åkte jag till Littleton som ligger på andra sidan Denver. Har aldrig åkt bil till Denver så visste inte om jag skulle hitta. Men det gjorde jag! Hade ju aldrig träffat Ingrid men hon var jättesnäll! Först var vi hemma hos henne lite och pratade med hennes värdmamma och barnen. Den yngsta var jättegullig. Han kom helt snorig och ville att jag skulle bära honom. Sedan åkte vi ut till en park vid Columbine memorial där det varit en marknad på dagen. På kvällen var det ett band som spelade. Det var typ massa gamla som spelade massa 70- och 80-tals låtar. Sedan imiterade de Michael Jackson. Jag, Ingrid och alla pensionärer som satt och lyssnade tyckte att de var roliga.

Efter det åkte vi till Albertssons och köpte godis, yogurt och frukt och så åkte vi hem till henne och åt det samtidigt som vi letade familj till mig och tittade på Wallander. Sedan sov jag där eftersom jag ändå skulle till Denver i söndags. Jag och Ingrid skulle gå på tivoli med en annan svensk tjej som heter Michaela och en fransk au pair som heter Claire. De hade något kort så vi fick gå in gratis allihopa. Det var grymt kul, typ alla berg-och-dalbanor gick upp och ner. Det var det roligaste tivolit jag varit på! När de stängde åkte jag och Ingrid in till Downtown Denver och åt burritos. När vi skulle tillbaka till bilen kom vi på att vi inte hade den blekaste aningen om hur man tog sig ut från stan så vi såg ett par poliser och gick för att fråga dem. När vi kom närmare upptäckte vi att de precis hade gripit en kille som stod lutad mot bilen, men en av poliserna var jättetrevlig så han förklarade vägen för oss. Och vi lyckades ta oss ut nästan utan problem och kom fram till att vi båda hade bra lokalsinne eftersom det inte var enkelt! Jag skjutsade hem Ingrid och hennes typ 6 meter långa orm som delade baksäte med min stora basketboll och sedan åkte jag och tankade innan jag åkte hem. Jag har lärt mig att tanka också, fattade ingenting i början.




Kommentarer
Postat av: Rebecca

låter som att ni har haft skitkul! :D

fan va konstigt de känns att ni äntligen har träffats, men de är kul :D



och btw, flytta till connecticut och inte till washington!!!! <3 dom lät ju fan så mkt coolare oxå :D

Postat av: Mamma

Tycker båda alternativen låter nice... Washington för att Amanda B2 finns där och Connecticut för grevarna och att Rebecka kanske kommer dit!

2008-09-17 @ 14:19:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback