Benjamin button & arlington

Igår kväll åkte jag och Amanda till Chinatown. Första stoppet blev gymmet. Jag ville avsluta mitt medlemsskap, men det gick inte om jag inte kunde bevisa att jag hade en bra anledning. Och det kunde jag ju inte. Så istället fick jag frysa det vilket kostade $15. Helt sjukt! Ska hadet fryst tills jag åker hem och då ska jag komma dit och visa min flygbiljett till Sverige.

Efter det träffade vi Mikaela och hennes brasilianska kompis och gick och köpte biobiljetter till The curious case of Benjamin Button. Innan filmen började vi gick vi och åt sushi. Blev sjukt mätt men det var gott.

Filmen var ritktigt bra. En av de bästa filmerna jag sett. Handlingen är ju riktigt speciell och Brad Pitt spelade ju sjukt bra. När han var barn fast såg gammal ut såg man ändå på hans ansiktsuttryck att han var ett barn. Det bästa med honom var att eftersom han blev yngre hela tiden blev han ju också snyggare hela tiden. Man kan ju förstå också varför denär Oscarsnominerad till bästa visualeffekt och bästa smink. Både Brad Pitt och Cate Blanchett var ju sminkade som jättegammla och det såg sjukt verkligt ut! Har ni inte sett den borde ni göra det!

Filmen var ju 3 timmar så vi var hemma vid halv 2. Ändå vaknade jag kl 6 och lyckades bara somna om en timme efter efter det. Var hur pigg som helst så medans Amanda sov satt jag och gjorde word search. Amanda vaknade vid 11 och då gick vi upp och åt gröt och american pancakes till frukost innan vi gick till banken i Bethesda och sedan åkte till Pentagon för att se 9/11 memorial. Sedan åkte vi till Arlington National Cemetary. Vi gick runt där ett bra tag bland alla gravar. Det är alla som varit med och krigat för USA, både sådana som dog "in action" och sådana som överlevde och dog av något annat. Vi såg att folk varit med och krigat i både första och andra världskriget och folk som varit med i andra världskriget, Koreakriget och Vietnamkriget. Sedan gick vi upp till amfiteatern och tittade lite och sedan till the Kennedy graves där det brinner en evig eld. Det stod också lite citat från John F Kennedy där och jag kände igen ett eftersom det stod på muggarna på Starbucks.

Efter det åkte vi till Rosslyn och tittade på Iwo Jima. Ett minne för alla marinsoldater sedan 1775. Det var rätt coolt!

Kommentarer
Postat av: mamma

Lät ju som en mysig helg.. Vil också se alla memorials! Benjamin Button blir jag också sugen på att se...

du åt inte gröt & Suchi i Sverige, hoppas du fortsätter med det!

Hoppas samtalet till´Lcc:n ger resultat... puss ;o)

2009-02-01 @ 02:10:25
Postat av: Pappa

Ja, mycket krigsminnen har de i USA. Nästan alla familjer har någon som dött i nåt krig. Jo, jag ska allt se Pittfilmen jag också.

2009-02-01 @ 12:04:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback