Helgen

Jag vet att det varit dåligt med uppdatering men internet hos Amanda är riktigt segt och man disconnectas heeeeeeeeela tiden. Men nu ska jag uppdatera lite. Förra veckan matchades jag med en familj i Potomac, Maryland. Gillade inte riktigt schemat, men min transition manager sa att mamman var hur snäll som helst så tänkte att det kan ju vara värt att prata med henne åtminstone. Det visade sig att hon inte hade någon aning om att jag redan varit här i ett halvår och hon var inte säker på att hon ville ha en au pair för bara sex månader. Hon skulle tänka på det och sedan ringa tillbaka. Det sa hon i lördags och hon har fortfarande inte ringt. Så idag ringde jag Cultural Care och sa att jag ville ha en ny matchning. Hoppas jag får det idag också för nu är det ju bara en vecka kvar!

Men men, i fredags tog vi det riktigt lugnt. Vi satt typ med varsin dator och spelade The Sims. Men i lördags gick vi till gymmet. När vi kom dit såg vi att det var öppet hus så vi fick gratis läppsy, vatten och yogamatta. Vi körde först en timme step up och jag insåg att jag behöver nya skor. Inte kul. Sedan körde vi 45 minuter yoga. Hade nog inte tillräckligt bra balans för det så pilates är nog att föredra.

Efter gymmet gick vi till Barnes & Noble ett par timmar och sedan bestämde vi oss för att gå till Cheesecake Factory eftersom jag inte ätit där sedan Paula var här! Alldeles för längesedan med andra ord. Det blev BBQ-lax för mig och en cheesecake med varannat lager cheesecake och varannat brownie. Hur god som helst! Blev över till brunch dagen efter också. Men sedan gick vi i alla fall hem och tittade på Kalle Blomqvist och Rasmus.

Igår tog Amanda sovmorgon till klockan 11. Själv vaknade jag 9. Har inte sovit längre än till 9 på hur länge som helst. Men sedan kan jag ju ligga kvar i sängen i timmar om jag vill. Och det vill jag. Men när Amanda vaknat tittade vi på Karlsson på taket och sedan åkte vi på mitt au pairmöte som var på Kramerbooks & After work vid Dupont Circle. Vi satt och pratade lite med Adri, Petra och Bara innan jag och Amanda åkte till Metro center där vi mötte svenska Elin. Vi gick till Vita huset, World War II memorial och monumentet och sedan avslutade vi med en tidig middag på ett café. På kvällen satt jag och Amanda och tittade på Extreme Home Makeover och Desperate Housewives. Som vanligt gick helgen för fort men jag är ju i stort sätt ledig hela tiden nu så det kanske inte gör så mycket?

Sitter nu på Barnes & Noble där Amanda, Grace och Audrey varit på sagostund. Innan det läste jag lite Pippi Långstrump för Grace. Det gillade hon!

Kommentarer
Postat av: Pappa

Vilket lyxliv, men dvd-valen känns...passé? Slumdog Millionaire och Changeling, that´s the fact.

2009-01-26 @ 20:33:15
Postat av: mamma

Jaa du, kontrast med Astrid lindgren & USA. men du vad är "läppsy".

Tycker du verkar ha mysiga veckor, trots allt trassel.

Bra att du träffar folk, tränar, äter gott, upplever saker...

Vi hörs snart igen/ kanske ses ganska snart igen!

2009-01-26 @ 21:29:08
Postat av: Jannike

Oh hoppas du får någon bra matchning snart!!!! Det hoppas jag verkligen. Asch vilket trassel det är med hela det här med matchningsprocess...


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback