Inaugural Consert

När vi kommit fram till Lincoln Memorial igår letade vi rätt på Mikaela, en svensk tjej som bor i Arlington. Sedan gick vi och letade efter den kortaste kön och när vi gjort det kom Mikaelas kompis Martha. Vi hade tur för våran kö blev insläppta först så vi fick stå längst fram, tyvärr såg man ju sjukt dåligt eftersom de byggt upp något schabrak framför scenen så vi såg inte så jättebra. Vi var inne vid 9 ungefär och konserten började klockan halv 3 så det var ju bara att sitta och vänta. Vi hade laddat upp med 3 muggar varm choklad som kallnade rätt snabbt och två filtar som vi virade in oss i en stund. Och iPodsen hade vi med oss också för att få tiden att gå. Vid halv 12 åt vi våran lunch som vi köpt på Giant dagen innan. Sjukt god sallad med bara lite sallad, massa tomat, massa skinka, massa kyckling, massa tomat, massa cheddarost, massa mozzarella och ranchdressing. Sedan skulle jag gå på toa. Det var inte lätt. Fick typ putta undan människor som vägrade flytta sig. De fattade ju inte att alla mina saker och mina kompisar var där framme. Till slut lyckades jag i alla fall komma till en generator som var precis bakom oss och hoppade över staketet. Det gillade inte poliserna, men han bredvid kände igen mig och hjälpte mig in till mina vänner. De bredvid hade förresten varit i Sverige på O-ringen. De såg Sverigeflaggan vi viftade med och började snacka med oss.

Sedan började det och jag är sjukt glad att vi tog oss dit! Ångrar det inte en sekund. Jag ska ladda upp bilder och filmer på facebook så blir inget här eftersom det tar så sjukt lång tid. Men en lista på de flesta artister och talare kommer här:
Artister:
U2
Bruce Springsteen
Beyonce
Mary J Blige
WILL.I.AM
Stevie Wonder
Shakira
Sheryl Crow
Usher
Herbie Hancock
Jon Bon Jovi
Betty LaVette
Garth Brooks
Renee Fleming
Heather Headley
Caleb Green
John Legend
James Taylor
Jennifer Nettles
John Mellencamp
Pete Seeger


Talare:
Barack Obama
Joe Biden
Denzel Washington
Tom Hanks
Jamie Foxx
Ashley Judd
Tiger Woods
Jack Black
Steve Carell
Marissa Tomey
Martin Luther King III
Queen Latifah
Rosario Dawson
Laura Linney
Kal Penn
Forest Whitaker

Kommentarer
Postat av: mamma

Wow!!!

Kram mamma

2009-01-19 @ 22:28:44
Postat av: Anonym

Det är nog svårt att fatta hur stprt det där är.

Och i dag...känns som århundradets största händelse, det är nästan ofattbart att en svart man tar över USA...och mer eller mindre världen.

Jag ser bara Mandela, Gandhi och kanske Nebosja i sina bästa dagar som nåt att jämföra med.

2009-01-20 @ 22:07:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback