Matchningen fortsätter

Så det blev inte familjen i Potomac. De ville ha en au pair som kunde stanna längre än 6 månader. Men igår fick jag hela tre matchningar! En familj i Baltimore, MD, som hade hund, så de fick jag tacka nej till. Sedan var det en familj i Atlanta, GA, men dit vill jag ju inte flytta. Sedan matchades jag med en familj som bor 20 minuter utanför DC. Lät jättebra och barnen var söta. Men så ville de att jag skullejobba 12timmar om dagen, 5 dagar i veckan. Alltså 60 timmar i veckan. Som au pair får man bara jobba 10 timmar per dag och 45 timmar i veckan. Alltså vardet väldigt mycket övertid. Känner att det blir lite för mycket. Speciellt eftersom jag ska plugga också! Förhoppningsvisfår jag någon annan bra matchning i morgon eller på fredag, men annars var enav familjerna i New York fortfarande intresserad. De hade ju hund men man kan ju alltid prova innan jag åker hem!

Något annat kul är att Ellen och Emelie bokat biljetter till New York! De kommer 6 mars vilket är jättesnart ju! Då vill jag ju verkligen vara kvar!

Amanda hade sitt au pair-möte idag på en biograf i Friendship Heights. Jag följde med och vi såg Bride Wars med Kate Hudson och Anne Hathaway. den var faktiskt kul, vi skrattade rätt mycket! De visade också trailers för tre filmer som vi vill se. New in town med Renee Zellweger som ska flytta till Minnesota, He's just not thatin to you med en massa bra skådisar som Drew Barrymore, Jennifer Aniston och Ben Affleck och så var det Night at the museum 2 som utspelas på muséerna här i DC! Ska ju bli riktigt kul att se närman känner igen sig!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback