TV-stjärnor och DCs kallaste helg

Igår åkte jag och Amanda till gymmet i Chinatown och tränade en stund, sedan gick vi till 10th St där det finns en massa souvernirbutiker. Jag köpte en lila Obamamössa och en svart Obamatröja. Efter det gick vi ända bort till Capitol där de dekorerat massa för tisdagen. Sedan gick vi mot Washington Monument och Lincoln Memorial. På vägen blev vi först stoppade av ABC News. De ställde lite frågor om vädret och om vi var excited om inaugurationen. Sedan gick vi lite till och stannade för att ta kort på varandra när vi hoppade med Capitol och Monumentet i bakgrunden. Då kom två killar från någon Schweizisk TV-kanal och frågade om de fick filma när vi gjorde detoch det fick de, så jag fotade och Amanda hoppade. Så nu är vi ju typ kända i hela USA och Schweiz. Vi gick sedan ner till Lincoln Memorial för att se förberedelserna för konserten idag. Sedan tyckte vi det var dags att åka hem så vi gick till Farragut Square för att ta metron. Det var hur skönt att komma inför det var typ -10 grader ute. Kallaste sedan jag kom hit!

I morse vaknade jag klockan 5. Jag har vaknat mellanhalv 5 och halv 6 varje dag. Men idag var det bra att vakna tidigt för vi skulle åka klockan 7. Vi gick upp och åt havregrynsgröt och satte på oss en massa kläder - 3 par strumpor, underställsbyxor + 2 par mjukisbyxor, polotröja, långärmad T-shirt, tjocktröja, skidbyxor, skidjacka, pannband, mössa, halsduk och vantar. Sedan fick vi skjuts av Will till Van Ness metro station. Därifrån åkte vi till Lincoln Memorial och i morgon ska jag skriva om Barack Obama, U2, Beyonce, Mary J Blige, Usher, Shakira, Bruce Springsteen, Denzel Washington, Tom Hanks, Tiger Woods med flera :) då kommer bilder och om nihar tur även filmer!

Kommentarer
Postat av: mamma

Ja, vad är det som gör att just ni blir sedda av TV? Schveitzisk Tv & Amerikansk! Kanske för att ni hoppar runt med Obama-kläder...

men, Amanda ; Äter du gröt??????

Ha ha, jag måste få se foton på er med alla dessa kläder! Var det SÅ kallt? I fjällen har vi ju inte ens så mkt. Får man plats m tre par byxor under skidbyxorna??? Det var tur att du köpte dem i Colorado - då kom de iaf till användning!!!

Jag ser fram emot fotona... Puss & Kram / Mamma ;o)

2009-01-19 @ 07:24:03
Postat av: Anonym

Det händer grejor ser vi! Kul.

Ska kolla på webb-tv om ni finns med på ABC News.

Sitter ch väntar vid datorn...Alba vill Skypa!

2009-01-19 @ 19:02:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback