4th of July weekend

Idag har 4th of July Weekend börjat! Här firar man inte bara en dag utan man firar hela helgen. På dagen idag var jag ledig och det regnade och åskade och internet funkade inte så jag hade hur tråkigt som helst! Här verkar de inte bry sig om att stänga av TV:n när det åskar så jag kunde titta på Desperate Housewives, Full House, Gilmore Girls, What I like about you och lite annat. Vid 5-6 någon gång kände jag att det var dags att hitta på något så jag och Camilla åkte till mallet där jag shoppade 3 nya klänningar från Forever 21. Börjar bli lite nervös att jag inte ska få plats med allt när jag åker hem! Jag fick också prova en plattång som var sjukt bra! Ska kolla upp vilket märke det var och hoppas på att den finns i Sverige. Det tar typ tio minuter bara att platta/locka hela håret!

Sedan åkte vi till flygfältet och tittade på en massa fyrverkerier med Camillas värdfamilj. Vi fick också titta in i en massa små flygplan och man blev ju inte lite sugen på att bli rik och ha råd med ett sådant! När fyrverkerierna var slut tog det en evighet att komma därifrån och våra planer var att åka tillbaka till mallet där det var ett litet tivoli plus att Camillas bil fortfarande stod där men det var omöjligt. De hade spärrat av alla vägar till mallet! Efter att ha kört runt mallet i över en halvtimme gav vi upp och parkerade en bit bort och gick sedan längs vägen. När vi kommit till tivolit började vi med att försöka vinna en fisk men det misslyckades vi med. Tur var väl det, annars hade jag ju behövt köpa ett akvarium och mat till den. Sedan köpte vi sockervadd för att få upp tivolikänslan. Medans vi gick och åt på den träffade vi Juliane, Marlene och Tina. Vi åkte ingenting utan spelade bara och vann ett halsband och en hund i stort sett tack vare att jag var svensk. En kille frågade om jag och Camilla var systrar och min första tanke var att det var för att båda var blonda - jag GLÖMDE att jag var brunett efter att ha varit det i åtta månader! Innan vi gick åkte hem vann vi också varsin orm!

Planerna när jag kom hem var att jag skulle sova, men det gick inge bra! Först var jag tvungen att kolla om internet funkade, vilket det uppenbarligen gör, och då var jag ju tvungen att läsa en massa bloggar och mejl. Sedan ska jag till New Jersey i morgon och träffa Mia och så ska jag sova där till på söndag så då var jag ju tvungen att packa med mig lite grejer. Och på söndag ska Mia följa med hit så då var jag ju tvungen att städa mitt rum också. Nu, snart två timmar senare ska jag sova! I morgon ska jag avnjuta min sista dag som tonåring!

Kommentarer
Postat av: mamma

Hej tonåring!

Kul kan man ha - fast det åskar & regnar!

Vaddå vinna för att man är svensk? Smörar du?

Oj, va´mkt klänningar! Spännande att se packningen ;O) Ha en bra inedpendence day, vi hörs nog på ngt sätt idag/imorgon på din födelsedag! Kram mamma :O) PS:Hälsa Mia...

2009-07-04 @ 09:49:43
Postat av: mamma

Grattis på 20-årsdagen! Nu är du inte längre tonåring! Kram mamma ;O)

2009-07-05 @ 01:47:35
Postat av: johan

Ööööööuoeeeeööö! 20 bast!!!!!nu äre fecke!

2009-07-05 @ 20:46:29
Postat av: Paula

Uppmuntra inte henne att dricka! Gränsen är fortfarande 21 år i USA ;) Fecke när Amanda kommer hem, redan inplanerat, någon som har ett hus att låna ut!? (a)

2009-07-06 @ 03:06:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback