Avstånd

Jag kom och tänka på en sak. Jag har tänkt på det en massa förut och säkert nämnt det i bloggen någon gång. Men måste skriva lite om det! Det handlar om avstånd. Och om att allting känns så mycket närmare här än hemma. Till exempel, varje gång jag har åkt till Camilla eller Matilda, som jag tycker bor jättenära mig, har jag åkt 27 kilometer dit och 27 kilometer tillbaka. Det är 7 kilometer mer åt varje håll än vad det är att åka från mamma till pappa. Och det känns mycket längre!

När jag åkt och hälsat på Rebecca har jag åkt över 60 kilometer åt varje håll, ungefär lika mycket som att åka från Sollentuna till Enköping för några timmar, fast det tar typ lika lång tid som att åka till Västerås!

Åker jag först till Camilla och sedan till New Haven i morgon kommer jag vara där i några timmar bara och det är lika långt som att åka från Sollentuna till Västerås men det tar lika lång tid som till Köping.

När jag åkte till Mia i New Jersey för ett dygn åkte jag nästan 20 mil bort! På samma tid som det skulle tagit mig att åka bil till Mia skulle jag kunna åka från Sollentuna till Söderhamn, fast avståndet är ungefär som till Örebro. Och jag som tycker det är kul att Mia bor nära mig!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback