En söndag i New York!

Klockan sot dpå 7.30 am, fastän det var söndag. Jag ringde och väckte Mia och sedan halvsov jag i en halvtimme. Ringde sedan Mia igen och hon frågade om vi kunde åka en timme senare och självklart kunde vi det. Då hann jag ju ta det lugnt och äta frukost och sminka mig i lugn och ro. Hann till och med komma ihåg allt för en gångs skull. Brukar bli som så att jag måste åka tillbaka och hämta kameran eller något annat.

Mötte upp Mia utanför Madison Square Garden. Kändes bra när Mia frågade om vi kunde ses där "som vanligt." Typ som om vi alltid brukar åka till New York! Sedan spenderade vi en himla massa timmar (fem stycken för att vara mer exakt) fram och tillbaka på 34th St mellan 5th och 7th avenue. Vi var nog inne i alla affärer som fanns där. När vi skulle in på Macy's träffade vi på Linda också. Just då kändes New York riktigt litet och jag kände mig riktigt hemma när man helt oplanerat träffar på någon man känner mitt i stan. Härlig känsla!

Efter fem timmars shopping (eller shopping och shopping - jag köpte ett vitt linne från H&M och en foundation från Clinique och Mia köpte en foundation) bestämde vi oss för att äta middag och gick ner till 23rd St där vi hittade en mexicansk grill och gick in och köpte varsin burrito. Sedan gick vi uppåt igen och stannade till på Dunkin Donuts där vi köpte varsin jordgubbssmoothie. Vi satt där och pratade hur länge som helst och plötsligt hade klockan blivit jättemycket och det var dags att skynda sig till tåg och buss! Dagen var grymt bra!

När jag kom hem pratade jag lite med Kathleen, Bruce och Lance som kommit hem en sväng. I vanliga fall när jag kommer hem brukar det vara mörkt och tyst så jag var förvånad att någon var uppe så satt de tre stycken i köket!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback