New York med Mia!

Har haft en härlig och lyxig dag med Mia idag! Träffade först Mia och hennes familj vid Penn Station och så gick jag och Mia först till Starbucks och sedan downtown till Greenwich Village och Soho. I Soho träffade vi på två tjejer som började prata med oss om något erbjudande och jag brukar inte tro på sådana men det här lät riktigt bra så vi gick med på det och tog tunnelbanan till Upper East side. Där gick vi till en beauty salon som var rätt mysig och fick håret tvättat och klippt, manikyr+handmassage, pedikyr+fotmassage och nack- och axelmassage för bara 40 dollar! Man fick även highlights och halva priset nästa gång man klipper sig så det ska jag spara tills närmare hemresan! Vi kände oss jättefina sedan!

Det blev middag på Sbarro och sedan tittade vi lite på Victoria's secret innan vi gick och mötte Mias familj igen och sa hejdå.

Där tog det bra för dagen slut. När jag kommit hela vägen till Grand Central upptäcker jag att min mobil är borta. Mia hade hållt i den och jag kom inte ihåg om jag fått tillbaka den eller inte. Försökte ringa från en pay phone men fick inget svar. Då fick jag panik och trodde att jag tappat den, så i fall att jag hade gjort det och i fall något inte plockat upp den gick jag tillbaka till Penn Station exakt samma väg som jag gått innan men den var inte där. Gick tillbaka till Grand Central och tog tåget hem. När jag kom hem ringde jag mobilen igen och när jag var på väg att ge upp svarar Mia! Vilken lättnad! Nu vet jag att den är i säkert förvar i alla fall!

Något annat dåligt som hände var att jag inte hade så mycket bensin kvar och tänkte tanka på vägen hem. Men då visar det sig att ALLA bensinstationer på vägen hem var stängda innan klockan 22 så jag var tvungen att ta en lång omväg. Och bara för att jag redan börjat klaga så ska jag bara klaga på att bensinpriset gått upp en dollar sedan jag kom hit. Så!

Men over all så var det en grymt bra dag! Och jag måste nämna att jag är jätteglad för Mia som fått ett drömerbjudande! Vad du än väljer så kommer det bli super!

Kommentarer
Postat av: mamma

Åh, vad bra med mobil & bensinkrånglet - att det löste sig!

Som du ser på mitt mail till dig så strular vårt Internet!!! Inte kul...

Men, vilket kap med skönhetssalongen!

Och en till billig klippning sedan... Ni måste verkligen kännt er fina!

Kram mamma;O)

PS: Hörs på ngt vis om nätet krånglar mer...

2009-07-11 @ 10:17:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback