RIP Squirrel

Juste! Har ju glömt att skriva om alla stackars djur här! Är man ute och kör mycket så ser man typ minst ett djur per dag och massvis med road kills. Häromveckan när vi hade varit på Lake Compounce och kom hem så satt det en ekorre på vägen. Kathleen såg den försent för att hinna bromsa men den flyttade inte på sig så hon försökte styra så däcken inte skulle köra över den men när vi var precis framför började den springa och man kände hur ena bakdäcket åkte över den stackars ekorrens huvud. Vi vände oss om och såg hur den höll tassarna mot huvudet och sprang runt i panik och kämpade för sitt liv. När jag senare samma dag skulle åka till skolan låg den där vid sidan av vägen helt blodig.

Och idag på italienskan var det en fågel som flög in i fönstret och vi kunde höra den pipa jättelänge där ute och på vägen ner till Norwalk var det en hjort som fick för sig att springa ut över gatan precis mellan två bilar. Som tur var var det rätt mycket trafik så ingen körde speciellt fort så bilen framför mig hann bromsa och släppa förbi hjorten. Precis när både bilen framför och jag själv börjar rulla igen ser vi något litet som springer ut från gräset. Det var en liten bebis som ska springa efter sin mamma. Eftersom vi precis börjar köra igen och det kommer en bil från andra hållet i ganska hög fart blir den jätterädd och snubblar mitt på gatan. Hann såg verkligen ut som Bambi när han är ute på isen. Han lyckades i alla fall ta sig upp och springa in i skogen på andra sidan. Men det var riktigt läskigt att se!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback