"He's hurt, but you can't know where"

I morse kom vi ganska tidigt till skolan. Jag lämnade Morgan och såg att det var hela 20 minuter kvar tills Josh började så vi åkte till Starbucks. Har aldrig varit där med honom. Åker ju alltid dit med Morgan men det var kul att ha lite ensam tid med Josh, även om det inte var så länge. Släppte av Josh och åkte hem och spelade lite The Sims.

Morgan har börjat bli jättejobbig ibland. Hon börjar gråta för allt och ingenting. Det händer minst en gång om dagen. Helt hopplöst! Typ idag när hon satt och tittade på Pippi goes on board på youtube råkade hon komma åt mellanslag så sidan scrollades ner. Då började hon storgråta. Och ibland vet hon inte varför hon gråter och när jag ber henne sluta eller förklara varför så blir det bara värre och så gråter hon mer. Idag tror jag det hände tre gånger.

Vid 1 pm åkte vi för att hämta Josh och Nick. Träffade Tasneem i skolan också. Hon stod och vinkade hur länge som helst innan jag såg henne. Men vi sa att vi ska ses i helgen för det har ju inte blivit av på en månad!

När vi kom hem satt jag och Morgan och ritade på nedervåningen medan killarna var ute och lekte. Plötsligt hör jag att de kommer in och skriker och både jag och Morgan springer upp för att se vad det är. Vi möts av Nick som står framåtböjd och Josh som står och skrattar och säger "I hit him with the bat. He's hurt but you can't know where." Hahahaha! Tyckte synd om Nick, men vi stod och skrattade alla fyra!


Nu på kvällen har jag och Josh spelade Sims. Josh gjorde en familj där ena tjejen heter Amanda och så byggde vi ett hus. I morgon ska vi möblera också. När han skulle sova sedan sa han "Love y... ehm... bye!"


Kommentarer
Postat av: mamma

Åh, vad sött! Josh alltså... Han gillar verkligen dig! Ska bli så kul att träffa honom & hela familjen - de verkar ju hur coola som helst! ;O)

Och Morgan - som också gillar dig... är sex år. Är man tre eller sex år är et ungefär som att ha en tonåring hemma. Det händer mkt m kroppen & sinnet när man är sex. När man är fem kan man vara så lugn och harmonisk, sen exploderar det bara... Tänk att en "tonåring" har kort tålamod, brister i gråt / ur humör för minsta lilla grej... så kanske du kan hjälpa henne genom att vara lugn & tålmodig (inte lätt) & stötta henne / Låta henne vara ifred ibland & låta henne gråta ut - sen är det bra!

Kram :O)

PS: Trevlig middag med Rebecca & co... överväger nog den lilla dollarn! :O)

2009-03-26 @ 06:24:22
Postat av: matilda

heeeyh, säg till om ni ska göra något i helgen, jag vill med! :) jag vill ha vinkväll eller något också :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback