New York Rangers - Colorado Avalanche

Hockey är ju sjukt mycket roligare att titta på här än i Sverige. Hade det varit lika kul hemma skulle jag nog gillat hockey mer än fotboll. Våra platser var bättre än vi trodde och de bredvid mig var schyssta så vi fick ett häfte var med statistik och så tog de kort på oss.

Matchen började ju grymt bra sedan. Efter kanske en halv minut gör Ryan Callahan 1-0 och inte långt där efter - när det gått 1 minut och 8 sekunder - gör han mål igen. Redan då förstod vi att vi valt rätt match. Första perioden slutade 4-0 till Rangers. Efter andra stod det 5-1 och i tredje gjorde Markus Näslund ett mål så matchen slutade 6-1 till Rangers. Helt underbart! När matchen nästan var slut var vi lite besvikna eftersom det inte blivit någon riktig fight. Men strax där efter kom första fighten och när matchen var slut hade det varit hela fem stycken! Fredrik Sjöström var med och startade den första så vi var glada att alla svenskar utmärkte sig på något sätt så vi kunde vifta lite med Sverigetröjan jag hade med mig. Sjöström startade fighten, Näslund gjorde mål och Lundqvist ägde i målet! de flesta med Rangerströjor hade Lundqvist på ryggen, precis som jag , Emma och Linnea. Och på tal om svenskar så pratade folk svenska vart man än var. Redan när jag var på väg från Angelina till Linnea hörde jag några prata svenska och överallt på Madison Square Garden var det svenskar. När vi sedan sagt hejdå till Emma vid Penn Station och gick till Times Square för att möta Jacqueline, Marianne, Hannes och en till tjej var vi hur glada som helst och Linnea gick och sjöng "Let's go Rangers" all the time! Sedan promenerade vi till Grand Central och där höll jag på att gå in i två tanter som även de pratade svenska. När vi stod och pratade lite kom det tre killar och frågade vad det blivit i matchen och en av de som hette Chris sa att han skulle ta med oss på en till Rangersmatch! Det hoppas vi att han håller!

Sedan tog jag, Linnea, Jackie och Marianne samma tåg hem. Kom hem vid ett och sov tll 12 idag. Hihi!

Kommentarer
Postat av: mamma

Vilken rolig dag, Amanda! Mkt folk att lära känna & spännande match! ;O)

2009-03-01 @ 20:50:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback