Outback Steakhouse

Är sjukt mätt efter en jättegod middag på Outback med Rebecca och Jossan. Det blev en pasta med kyckling, räkor och parmesansås för mig och så cheesecake med chokladsås till efterrätt. Mumsigt! Hade i alla fall en mycket trevlig kväll och det var konstigt, men kul, att träffa Jossan i USA. Vi har ju inte träffats såååå många gånger men av de gångerna vi träffats är det nu en gång i USA och tre gånger i Tyskland. Det är lite coolt!

På vägen hem blev jag lurad på en dollar! Helt sjukt! Hade 7 dollar i fickan. Jag visste det innan och räknade en extra gång när jag gick in på bensinstationen och ställde mig framför disken. Jag gav gubbjäveln (han är värd att kallas så!) pengarna och sa att jag ville tanka 7 dollar på nummer 2. Han tar emot pengarna och slår in i kassan. När jag går ut knackar han på fönstret och ber mig komma in igen. Han sa att han fick bara 6 dollar men jag är 110% säker på att jag gav honom 7! Orkade inte tjaffsa så jag fräste att ta 6 dollar då men jag är säker på att jag gav dig 7, och så gick jag ut. Ska aldrig mer tanka på det stället! Det sämsta är att man får inte kvitto när man betalar utan man börjar med att betala, sedan tankar man och SEDAN får man kvitto. Sämst system.

Kommentarer
Postat av: mamma

Den roliga middagen övervägde nog dollarn... Puss ;O)

2009-03-26 @ 06:15:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback