Igår var en rolig dag

Igår hade vi mycket att göra. Försst skjutsade jag kidsen till skolan, sedan åkte jag till Shaw's och köpte mjölk och yogurt. Skulle köpa 2 gallon (7,5 liter) Fick sjukt ont i händerna när jag var tvungen att hålla båda flaskorna i samma hand när jag skulle leta efter bilnyckeln i väskan. Sedan åkte jag hem, åt lite frukost, pratade med Michelle och sov sedan i 2 timmar innan Morgan kom hem. Vi åt lunch, läste Karlsson på taket, vek tvätt, packade upp min väska och sorterade mina kläder, sorterade en massa tvätt och tvättade. Morgan får hem ett papper varje månad med förslag på läxor och så måste hon göra ett visst antal av dem och den här månaden var det att sortera någonting. Så tänkte att jag kunde ju utnyttja det, moahaha!

När vi slängt in tvätten åkte vi till Starbucks och sedan till biblioteket. På Starbucks berättade flrst jag om Emil i Lönneberga och om när han stoppar huvudet i soppskålen. När jag berättade om hur han slog sönder skålen i bordet ställde jag mig upp och visade det och Morgan började verkligen asgarva! Hon bara satt där hur länge som helst och tjöt av skratt! Sedan berättade hon om ett intrument som hennes musiklärare pratat om. Hon sa att det fanns i Tyskland och så trodde hon att det fanns i Sverige också. Hon förklarade att det lät lite som en fiol men det hade ett piano och knappar också. Så när vi var på biblioteket visade jag henne den här bilden och frågade om det var dragspelet hon menade och det var det!



När vi var klara på bibblan åkte vi och hämtade Josh. Vi åkte hem och jag visade de lite klipp från Karlsson på taket, Emil i Lönneberga, Pippi Långstrump och Lotta på Bråkmakargatan. Jag fick sitta som en tolk hela tiden men de tyckte det blev kul och blev arga när jag hoppade över delar där de bara satt och pratade. Sedan gick vi ut en stund och spelade lite baseball. Josh försökte förklara reglerna men jag fattade inte. Sjukt strategiskt spel och jag som trodde att jag skulle fatta eftersom jag fattar brännboll. Men nope! Vi gav upp efter ett tag när Greyson, Wesley och Amy kom hem. Då sprang Morgan och Josh över och lekte Star Wars i stället. Morgan berättade också om Pippi för Amy och sa att den filmen är bäst! Är sjukt stolt just nu!

Kathleen kom hem lite tidigare så jag kunde fixa i ordning mig i lugn och ro (utan Morgan med andra ord) sedan åkte jag i väg för att träffa Rebecca. Åkte först och tankade bilen vilket tog sjukt lång tid eftersom det stod en truck framför som tydligen hade asstor tank. När jag var klar åkte jag över till andra sidan gatan och lämnade en check till Morgans danslärare. Sedan åkte jag till Applebees i Danbury där jag åt middag med Rebecca. Var väldigt trevligt och gott. Blev lax som var marinerad i apelsinsås med ris, broccoli och morötter. Sedan blev det en liten chokladmousse till efterrätt. När vi ätit klart åkte vi till Starbucks en stund innan vi åkte hem. Det var en jättemysig kväll och vi satt och pratade om en massa roliga saker och det var ju tur att ingen förstod svenska!

När jag kom hem gick jag på toa det första jag gjrode och när jag gick in i badrummet hörde jag Kathleen gå från Morgans rum och jag trodde hon var på väg till Joshs room. Men när jag tände lampan var hon precis utanför badrummet så jag blev hur rädd som helst! Jag ville ju inte störa barnen när de skulle sova så hon hade inte hört att jag var där så hon blev också rädd så båda två skrek och började sedan skratta. Haha! Morgan kom springandes och undrade vad vi höll på med.

När jag sedan gick ner för att tömma torktumlaren försökte jag låta så mycket som möjligt så hon skulle höra att jag var där. Vore ju kul om jag skrämde henne igen! Sedan satt vi upp och pratade i typ två timmar om allt möjligt. Hon berättade massa grejer om deras familj som lät som något från en komedi så jag satt och skrattade hela tiden! Bruce kom hem rätt sent och hade med sig en pizza. Han var sjukt trött och orkade inte ta ut bitarna och lägga de på en tallrik eller något utan han var tvungen att stoppa in hela kartongen i kylen. Varken jag eller Kathleen hade någon koll på hur det såg ut där. Eftersom Kathleen haft en jobbarkompis hemma och suttit och jobbat hela kvällen och jag inte varit hemma hade Morgan och Josh fått klara sig själva. Så det första Bruce ser när han öppnar kylen är ett glasspaket och både jag och Kathleen börjar asgarva. När Bruce lagt in det i frysen i stället ska han flytta på lite flaskor som är i vägen. Det visar sig då att Morgan ställt in en massa tomma flaskor också i kylen eftersom hon antagligen inte orkade gå ut och slänga dem i garaget. Vi hade i alla fall kul åt det!

Idag skjutade jag barnen till skolan sedan har jag tittat på Bröderna Lejonhjärta. Fick mejl av Alex också som tyckte att jag var sjukt lik Emelie Öhrstig! Han sa att man ser det mer på TV (Mästarnas Mästare på SVT) än på bild men 
HÄR är i alla fall en bild! Någon som håller med?

Kommentarer
Postat av: mamma

Jaa du, det var smart att soretra tvätt. Mina barn på förskolan behöver oxå sortera... kanske Emils tvätt?

Oj, vilken härlig svensk sagoskatt du ger dem. Det kommer de alltid att komma ihåg!

Åh, vilka söta musikerbarn på bilden! Morgan är lite lik dig - eller vad säger du?

Ja, du är lite lik Emelie Öhrstig med... ;O)

Härligt att ha Rebecca så nära & få prata minnen!

jaa, jag vet hur rädd man kan bli om ngn bara finns där. Det är roligt att skrämmas, men inte att bli skrämd... men skönt med ett förlösande skratt! Både kathleen & Bruce - & barnen - verkar ju vara alla härliga människor... Ser er framför mig när ni står där & skriker!

Hm, glass i kyl... Mormor lade glassen i skafferiet en gång. Det var kul! :O)

När man är trött kan man skratta åt vad som helst, hi hi...

Jag tipsade ju om Mio min Mio & Lejonhjärta till Josh... Blev du inspirerad?

Bra att kolla på den före & se om den kan vara för läskig...

Du läser sagor för dem med? Finns det översatta? Du kommer ju att bli grym på engelska - OCH du tolkar vad de säger i svenska filmerna med: Bra & Rolig träning!

Kram & sov gott & hoppas det var kul på Kinesiskan Löööööööööööööööööööööööööööööööv jooooooooooo!!!

2009-03-19 @ 23:14:27
Postat av: mamma

Hmmm. skrev ett lång inlägg... det är inte med!?

2009-03-19 @ 23:20:12
Postat av: mamma

2009-03-19 @ 23:21:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback