Regnig dag i Connecticut

Man blir så deppig av det här vädret. Har regnat till och från hela dagen. Var ju i och för sig lite deppigt igår också. Fick sluta jobba en timme tidigare än vanligt och satt och kollade på Marley and me och Little Manhattan. Båda var faktiskt riktigt bra och jag grät till Marley and me. Fick höra att pappa gjorde det också när han såg den på flyget! I Little Manhattan var Willie Garson, som spelar Stanford i SATC, med. Han jobbade i en hiss och var förtjust i Lina som var au pair från Stockholm. När hon kom in i hissen sa han "Hejsan good murgun"!

Idag har jag inte gjort så jättemycket. Tittade på Knowing i morse. den var helt okej, men blev lite skum ibland. Sedan kom Morgan hem och medan hon åt lunch läste jag en bok om Sverige som pappa hade haft med sig till Bruce och Kathleen. Det var så sjukt mycket fina bilder så jag fick lite hemlängtan. 3 månader kvar...

Annars blev jag lite överraskad av Morgan idag. Kathleen hade köpt äppelsås med kanel som jag började äta. Morgan ville smaka och tyckte det var så gott att hon flög upp för att ta lite till. När jag kom på att jag inte ätit lunch gjorde jag lite havregrynsgröt och blandade ner äppelsåsen. Morgan ville smaka det också och jag trodde hon skulle tycka det var jätteäckligt, som hon tycker med allt annat. Men det slutade med att jag fick göra lite till henne också och så satt hon och sa "I love oatmeal with apple sauce" flera gånger.

Var ensam hemma här ett par timmar nu på kvällen. Lite skönt med lugn och ro ibland. Eller ofta. De hade i alla fall med sig pizza när de kom hem. Har spenderat kvällen med msn och Skype med pappa. Och så har jag tittat på Roomservice, Wipeout och början på en film jag hittade på biblioteket om Leif Ericson men den var så dålig så jag orkade inte kolla mera.

Ska sova snart tror jag. Längtar grymt mycket till på söndag då det blir Söndagsparty igen med Matilda, Emma, Amanda och Linnea! Ska bli så coolt att se Kristin Davis!

Kommentarer
Postat av: mamma

Hi hi, vad sa Kathleen när Morgan ätit gröt?

Ja, du, det är bra att det kommer sol efter regn. Ibland är det skönt att det regnar så man kan chilla, tänka, vara inne... Är det sol har jag ett stort behov av att vara ute ;)

När ngn åkt känns det så tomt... Framförallt när pappa åkte när redan vi varit där. När Johan & jag åkte hem hade du pappa att se fram emot!

Men- tiden går så fort - ta vara på den!

Kram mamma :)

2009-05-15 @ 06:23:15
Postat av: Amanda

Är du säker på att filmen heter Little Manhattan :/ För den Little Manhattan jag har sett handlar om två 11-åringar som blir kära och den är med Cyntia Nixon! Var iförsig länge sen jag såg den...


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback