Peking

Upptäckte att jag inte ens skrivit om min resa till Norrköping!

Hade bestämt träff vid Stockholms Stadion klockan 8.15 med Alex, Putte med flera. Jag var där precis i tid men självklart får jag vänta på de andra. Först kommer Putte tillsammans med Matte och Niklas och sedan kommer Alex, Ida och Kim. Vi hittade lediga platser på buss nr 6 och klockan 9 åkte bussen mot Östergötland och Norrköping.
Bussresan var rätt nice. Främre halvan var tråkig, men den bakre där vi satt var rolig. Det var jag, mina vänner från Tyresö och ett gäng från Värmdö. Vi sjöng större delen av resan. När vi sedan var framme gick jag, Ida och Kim till puben och tappade bort resten som tydligen hade gått till en bankomat/McDonalds. Ida och jag gick på toa, drack en öl och gick på toa igen innan vi gick och letade efter Alex. Vi hittade honom halvvägs till McDonalds, då var han på väg till puben men vi var hungriga så vi lämnade honom. Träffade Anders på donken sedan och när jag stod och pratade med honom kom Kim och sa att min bror inte ville att jag skulle stå och ragga på folk. Sedan när blev Putte min bror? Haha
När vi ätit klart skulle vi tillbaka till puben men var tvungna att stanna på en pizzaeria på vägen för ett toa besök. Igen. Sedan kom vi tillbaka till puben och jag och Ida delade på en öl till. Sedan gick vi på toa igen innan vi skulle ta bussen till Idrottsparken. Stämningen var underbar och vi vann matchen med 2-1. Vill gratulera Mikael Dahlberg som gjorde Allsvenskan 2008:s första mål och Sebastian Rajalakso som gjorde mål i sin Allsvenska debut. (Jag och Ida gick på toa i paus också.)

Hemresan var också nice. Hela vägen mellan Norrköping och Nyköping tar ungefär 1 timme och under den tiden sjöng vi samma låt konstant:
"År 98, visst är det sjukt
Ett lag vann guldet i svart och gult
Nu har det gått så längesen dess
Så vi sjunger sången de hatar mest
10 år sen, gnagarsvin
10 år sen, gnagarsvin
10 år sen, gnagarsvin
10 år sen, gnagarsvin"

Efter denna timme var det dags för en kisspaus så vi stannade bussen. Och där i närheten såg vi ett OKQ8 och jag oc hnågra killar sprang dit för vi tänkte att vi skulle hinna köpa något på de 5 minutrar vi hade på oss. När vi kom ut därifrån ser vi bussen börja rulla. Fick värsta panik och kutade som en galning för jag trodde den gnälliga busschaffisen inte orkade vänta. Men det visade sig att de bara skulle skoja. Sedan börjar bussen åka igen och då ser man en av Värmdökillarna komma springande med en mosbricka och en varmkorv. Det var kul!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback