Colorado!

Lämnade skolan i morse klockan halv 9. Åkte samma buss som Kristin och Daniela eftersom vi skulle åka samma flyg och så. Bussresan gick bra. Tills vi kom fram till LaGuardia Airport. Personalen på CC hade sagt att det står att vi ska åka med US Airways men vi ska checka in på United Airlines. Så när vi kom till US Airways försökte vi förklara för busschauffören att vi skulle till United men han sa att ingen skulle till United och det står ju US på pappret och han ville inte åka därifrån förrän vi gått av. Så jag, Kristin och Daniela var tvungna att gå av så vi gick in och ställde oss i incheckiningskön. Vi stod där i cirka 20 minuter innan Daniela frågar en som jobbar där om vi verkligen är rätt. Självklart var vi ju inte det så vi fick ta vårat bagage och bära de ner för en lång trappa och ut till någon buss som skulle ta oss till rätt terminal. Vi var ju inte liiite arga på busschauffören då. Men till slut hade vi i alla fall checkat in vårt bagage. Först gick vi och köpte en ny adapter till mig eftersom de jag köpte inte funkade till datan där att den inte fick plats sedan hittade vi två pay phones så jag kunde ringa min värdfamilj. Det var Amy som svarade och hon höll precis på att ge Molly och Reed mat så man hörde de i bakgrunden. Det var så kul!

Sedan gick vi och köpte en pizza slice innan vi gick in till gaten och sedan på planet som tog oss till Denver. Jag och Daniela blev lite förvånade över att det var så platt. Vi såg inga berg någonstans, men vi fick förklarat för oss att två tredjedelar av Colorado är helt platt och den sista tredjedelen är berg. När vi gick av planet fick vi hjälp av en gubbe att hitta rätt. När vi kom ut i ankomsthallen såg jag Jim direkt och vi fick till bagagebandet för att hämta mina väskor och pratade om lite allt möjligt. Det är en väldigt öppen familj så det är jätteskönt! När jag fått mitt bagage gick vi till bilen och åkte hem. De bor i ett jättesött område som ser riktigt amerikanskt ut och när vi svängde upp på deras uppfart tutade Jim för att de andra skulle höra att vi var hemma och jag hann knappt komma ur bilen innan Emma kom utrusandes ur huset och skrek "Amanda!!" och kramade mig. Det kändes jätteskönt. Hon började visa mig runt i huset och pratade på om allt mellan himmel och jord. När vi kom ner i mitt rum hjälpte hon mig att packa upp. Hon tyckte det var jättekul att se vad jag hade med mig. Rummet är inte det som jag fått se bilder på utan de har fixat ett rum i källaren så jag har eget badrum och allting. När jag packat upp nästan allting kunde inte Emma vänta längre med presenterna så det blev presentöppning. De blev jätteglada för allting och Jim tycker det är jättekul att jag är ett fotbollsfreak! Sedan fick jag natta Emma och när hon somnat visade Amy mig vart all mat finns om jag blir hungrig och så åt jag och Jim lite Ben & Jerrys innan vi gick och la oss. Eller innan jag gick ner hit!

Kommentarer
Postat av: alexandra

Är det ovannämnda tjejer som också skall vara i denver?

Postat av: Mamma

Vad roligt, Amanda! Kanske de ska ha det andra rummet till barnen nu när Molly blivit större. Har du fönster iallafall?

Kram mamma

2008-08-09 @ 10:06:00
Postat av: Mia

Jag saknar dig redan, Amanda!

2008-08-09 @ 18:59:53
URL: http://myrans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback