Första dagen i Erie!

Min första dag som amerikan har varit jätterolig! Den började faktiskt redan 5.30 i morse. Helt plötsligt stod det någon vid sidan av min säng. Det var Emma som ville krypa upp och somna om med mig. Så jag lät henne göra det och så gick vi upp efter en timme ungefär och satte på min dator och pratade med mamma, Johan och Oscar på Skype. Reed kom ner också och han och Emma tyckte det var hur kul som helst. Sedan gick vi upp och åt frukost och jag fick träffa en granne. När klockan inte alls var mycket fast det kändes som eftermiddag bestämde vi oss för att åka till Boulder men först skulle det dansas. Amy satte på någon musik som barnen tycker jättemycket om och så började ALLA jaga varandra och dansa runt i hela huset. Då förstod jag vad Choni menade med att det vore bra om jag "played silly" med dem.

Boulder var riktigt coolt! Alla husen är låga och bakom dem sträcker sig bergen upp. Sjukt coolt!! Vi var inne i en affär som jag kommer handla mycket i. Det fanns massa Colorado- och Boulder tröjor och massa andra saker. Vi hann också med att äta lunch på en liten mexikansk restaurang. Jättegott var det!

Hemma igen fick jag träffa Amys mamma som de kallar Grammy Joan och också Amys bror och hans fru plus andra grannar. Alla är jättetrevliga och säger att om jag undrar något så är det bara att komma förbi och fråga.

Eftermiddagen har vi spenderat på Country Fair. Där fick barnen titta på grisar, getter, kor, hästar, kaniner och kalkoner och åka massa karuseller. Sedan tyckte Jim att jag var tvungen att prova turkey leg. Det var ganska gott men jättesvårt att äta!

Barnen badar nu, sedan ska de sova och jag ska äta upp grannens ciabatta :)


Här är några av Manhattanbilderna. Orkar inte ladda upp fler men det finns på facebook!!


Elin, Amanda, jag och Moa på Staten Island Ferry

Jag och Amanda på Rockafella center

Times Square

Frihetsgudinnan

I ♥ NY

Sedan lite bilder från resan NYC-CO

Vi flög med United Airlines och inte US Airways (hade hoppats att busschaffisen läste detta)

Daniela som bor i Parker och en annan tjej som bor i Littleton!

Kristin, som nu befinner sig i Seattle, och jag :)

Jag köpte People magazine med massa söta bilder på Brangelinas tvillingar


Kommentarer
Postat av: andrea

heej din blogg var jätte bra!

jag har haft fotbolls cup SUFK kom 1:a o 2:a.

jag kom 2:a.

hej då Andrea



ps. SAKNAR DIG JÄTTE MYCKET

2008-08-10 @ 10:22:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback