USA 11 augusti!

Glömde skriva det! Men de har ju tjatat en del på mig på Cultural Care att jag skulle bestämma mig. Så i måndags visade jag bilderna på familjen Maiocco i Erie, Colorado, för pappa. Han tyckte precis som jag att de var hur söta som helst, Emma, Reed och Molly. Så nästan precis när vi gått i genom alla bilderna ringer det. Jag ser direkt att det är ett amerikanskt nummer och försöker ställa om så gott det går till en engelska som i alla fall låter lite bra. (Både Amy, som är mamma till dessa barn, och Therri, som ringde från Philiadelphia för några veckor sedan tyckte att jag pratade JÄTTEBRA engelska :D) Det var i alla fall en jättetrevlig tjej som ringde och frågade om min pappa hunnit hem från Thailand och om jag hade pratat med honom. Och det hade jag ju  så nu har jag tackat ja. Så den 11 augusti åker jag och Amanda till New York. Vi kommer dit på en måndag och får träffa en massa andra au pairer. Sedan får vi gå au pair-skola tisdag, onsdag och halva torsdag då vi får lära oss first aid och en massa amerikanska barnlekar och barnsånger. På torsdag eftermiddag får vi åka runt i New York och shoppa och se oss omkring och på fredagen 15 augusti flyger jag från New York till Colorado! Under mitt år kommer jag ha två betalda semesterveckor. Då kommer det i alla fall några av dagarna bli Florida, sedan när jag jobbat i 12 månader kommer jag ha en månads extra visum. Då blir det Kalifornien och kanske lite mer New York. I'm so excited!

Planerna annars i sommar är nice.
Jag och Camilla ska ju som skrivet åka till Italien. Läste en grej när jag var på pappas jobb i tisdags att man kan låna lägenheter. Det stod visserligen bara om New York, men det borde ju gå i Rom också? Vi ska kika på det i alla fall. Verkar i alla fall nice för det blir jättebilligt och sedan har man pengar till shopping också. I onsdags hos Ellen bestämde vi också att vi skulle till Hultsfred eftersom det kommer sjukt bra artister dit. Simple Plan, Linkin Park, Johnossi, Håkan Hellström och Miss Li är bara några av dem!

Men nu är klockan mycket så jag ska prata lite med Rebecca som är i USA, sedan ska jag sova. Ska till stan med Andrea i morgon :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback